-
ႏိုင္ငံေရးက ကိုယ္နဲ႕မဆုိုင္ဘူးလို႔ မေျပာပါနဲ႕၊ ႏိုင္ငံေရးက ကိုယ္အေပၚတိုက္ရိုက္သက္ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္--ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုရင္ ျပည္သူ႕အားနဲ႔လုပ္မယ္ --က်မတို႕ကို ျပည္သူက ယံုၾကည္ရင္ ၊ ေထာက္ခံရင္ ၊ လက္တြဲရင္္ က်မအားရွိပါတယ္ --

Saturday, April 17, 2010

စံေမာင္၏ တေစၧ



Written by ၾကဴးနစ္
Thursday, 01 April 2010 03:59


လူတစ္ေယာက္ ဒုကၡေပါင္းစံု၊ ျပႆနာ အေထြေထြ၊ အက်ပ္အတည္း မ်ားစြာ၊ ၀ိုင္းရံလ်က္ ေထာင့္က်ဥ္း တစ္ခုထဲမွာ ပိတ္မိေနၿပီ ဆိုပါစို႔။ သူဘာလုပ္ မည္နည္း။ သူသည္ စိတ္မာန္ေလွ်ာ့၊ ေယာနိေသာ မႏုသီကာရ အသင့္အတင့္ ႏွလံုးသြင္းကာ ကံသာ အမိ ကံသာအဖ ကံစီမံရာ အတုိင္း ရွိေစေတာ့ဟူ၍ ငုတ္တုတ္ေမ့ေနခဲ့ပါသည္။ သူသည္ ကံၾကမၼာႏွင့္ ေလာကဓံဆိုးေတြကို ရင္ဆိုင္ အန္တုရန္ သတၱေလာကထဲသို႔ မ်က္ကန္း တေစၧ မေၾကာက္လွမ္းေလွ်ာက္တုိး၀င္လာသူ ျဖစ္၏။ သူသည္ ဒိ႒ေတြ႔ႀကံဳေနရေသာ အခက္အခဲၾကားထဲမွ လြတ္ေျမာက္ရာ လမ္းေပါက္ကို အစြမ္းကုန္ အသည္းအသန္ ရွာႀကံေပလိမ့္မည္။ ထြက္ေပါက္ကို ရွာေဖြရင္း သူသည္ ေသြးရူးေသြးတန္း ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။ သူသည္ အတားအဆီးမ်ားကို ၿဖိဳဖ်က္ပစ္မည္ ျဖစ္သလို၊ အတားအဆီး မဟုတ္ေသာ အရာမ်ားကိုလည္း အဓိပၸာယ္မဲ့၊ အက်ိဳးစီးပြားမဲ့ ပရမ္းပတာ ဖ်က္ဆီးနင္းေခ် ပစ္ႏိုင္သည္။ သူ၏ ရုန္းကန္ လႈပ္ရွားမႈမွာ မွန္ျခင္း၊ မွားျခင္းႏွင့္ မသက္ဆိုင္ေပ။ သူ၏ လြတ္လမ္းရွာေဖြမႈမွာ အမွန္အမွား စည္းေဘာင္ အျပင္ဘက္မွာ ေရာက္ေနသည္။ “ကမာၻမီးေလာင္ သားေကာင္ခ်နင္း” ဟူေသာ ဆိုရိုးစကား ရွိခဲ့သည္ မဟုတ္ပါေလာ။ “ၾကက္ဥေၾကာ္ စားလိုပါက ၾကက္ဥကို မျဖစ္မေန ေဖာ္ခြဲပစ္ရမည္” ဟု အဂၤလိပ္ အဆိုအမိန္႔ တစ္ခုလည္း ရွိ၏။ ေခ်ာင္ပိတ္မိေနသူ တစ္ဦးအဖို႔၊ ဘယ္နည္းကိုပဲ သံုးသံုး လြတ္ေျမာက္လြတ္လပ္ဖို႔သာ ပဓာန မဟုတ္ပါေလာ။ “ေရဘူးေပါက္တာ မလုိခ်င္၊ ေရပါတာသာ လုိခ်င္သည္” ဟူေသာ ဆိုထံုး တစ္ရပ္လည္း စစ္သည္ေတာ္တို႔၏ အ၀ိုင္းအ၀န္းထဲမွာ အခိုင္အမာ ရွိေနခဲ့ေပသည္။ ဤမွ်ႏွင့္ပင္ ကြ်န္ေတာ္ ယံုၾကည္ရာ အယူအဆ ဒႆနကို အားလံုး သေဘာေပါက္ နားရွင္းေလာက္ပါၿပီ။

ကြ်န္ေတာ္ ယံုၾကည္ရာ အယူအဆ၊ ဒႆန ဘယ္ကလာသနည္း။ ယင္းျမစ္ဖ်ားခံရာ အရင္းအျမစ္ေနရာ တစ္ခုထက္မက ရွိခ့ဲပါသည္။ တစ္ခုမွာ ရုရွားဂႏၲ၀င္ စာေရးဆရာ “နီကိုလိုင္ဂိုေဂါ”၏ နာမည္ေက်ာ္ ၀ထၳဳကို အေျခခံ၍ ရိုက္ကူးတင္ဆက္ခဲ့ေသာ တားရက္စ္ဘူလဘာ ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားႀကီး ျဖစ္၏။ ထိုဇာတ္ကားထဲတြင္ နယ္ခ်ဲ႕ “ပိုး” လူမ်ိဳးတုိ႔၏ ခံတပ္ၿမိဳ႕ကို မြန္ဂို အႏြယ္ ရုရွားမ်ိဳးခ်စ္ ေခါင္းေဆာင္ တားရက္စ္ဘူလဘာ ေခါင္းေဆာင္ေသာ တပ္မ်ားက ရက္ရွည္လမ်ား ၀န္းရံပိတ္ဆို႔ထားၾကသည္။ ပိုးလူမ်ိဳးမ်ား ရိကၡာျပတ္၍ အငတ္ေဘးဆိုက္လုလု ျဖစ္ေနၾကသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ တားရက္စ္ဘူလဘာ၏ သားႀကီးသည္ ပိုးလူမ်ိဳး မိန္းမပ်ိဳကေလးႏွင့္ အခိုင္အမာ ခ်စ္ႀကိဳးသြယ္ထားမိသျဖင့္ ခ်စ္သူရွိရာ ရန္သူခံတပ္ထဲသို႔ စြန္႔စား ၀င္ေရာက္သြားရင္း ပိုးတုိ႔၏ ဖမ္းဆီးျခင္း ခံလိုက္ရသည္။ ခ်စ္ေဇာမႊန္ေနေသာ ရပ္ရွင္းကို ပိုးတို႔က ႏိုင္ထက္ကလူ ညႇင္းပန္းႏွိပ္စက္ရန္ စိတ္မကူး။ ရပ္ရွင္းကို အေရးတႀကီး ျပႆနာ အတြက္ အသံုးခ်ဖို႔သာ ႀကံရြယ္ၾကသည္။ ရပ္ရွင္းသည္ ပိုးတို႔၏ ရိကၡာျပႆနာ အတြက္ မိမိဖခင္၏ တပ္မေတာ္ ရိကၡာျဖစ္ေသာ ျမင္းတစ္ေကာင္ကို ခိုးယူေပးရမည္။ မဟုတ္လွ်င္ သူ၏ ခ်စ္သူ ပိုးပ်ိဳျဖဴ ကေလးကို ရန္သူ လူမ်ိဳးႏွင့္ ခ်စ္ရည္မွ်ေသာ သစၥာေဖာက္မ အျဖစ္ မီးရိႈ႕သတ္မည္။ တားရက္စ္ဘူလဘာ၏ သား ေခ်ာင္ပိတ္မိ သြားသည္။ ခ်စ္သူအား မီးေလာင္တုိက္ သြင္းျခင္းကို လက္ပိုက္ ၾကည့္မည္ေလာ။ သုိ႔မဟုတ္ မိမိ၏ အမ်ဳိးသား အင္အားစုႏွင့္ ဖခင္ႀကီးကို သစၥာေဖာက္ မည္ေလာ။ ခ်စ္ေဇာဟုန္ျပင္း ထန္ေနေသာ ရပ္ရွင္းသည္ မိမိ၏ မ်ဳိးႏြယ္ႏွင့္ေခါင္းေဆာင္ ဖခင္ႀကီးကို သစၥာေဖာက္ ဖ်က္လိုက္သည္။

ရပ္ရွင္း မ်ဳိးခ်စ္ေခါင္း ေဆာင္၏ သား(ခ်စ္လူမိုက္) မွာ သစၥာ ေဖာက္ရက်ဳိး မနပ္ခဲ့ပါ။ ဖခင္၏ တပ္စခန္းထဲ သို႔ ခုိး၀င္ၿပီး ျမင္းတစ္ေကာင္ အလစ္ဆဲြရန္ ႀကိဳးပမ္းေနစဥ္ ဖခင္ႀကီး တားရက္စ္ဘူလဘာ ႏွင့္တန္းတိုးသည္။ တားရက္စ္ဘူလဘာက “ေျခမ မေကာင္း ေျခမ၊ လက္မ မေကာင္း လက္မ” သမား ျဖစ္၏။ အမ်ဳိးသား သစၥာ ေဖာက္ေလာက္ေကာင္ သား အရင္းကို သူကိုယ္တုိင္ မတ္စကက္ တစ္လံုးထိုးေသနတ္ျဖင့္ ေသြးေအးစြာ ပစ္သတ္ လိုက္သည္။ ကြၽန္ေတာ္က ယေန႔အထိ “မ ဘက္လိုက္၍ မိုက္ဘက္ပါေသာ” ရပ္ရွင္း လူငယ္၏ အဆံုးအျဖတ္ကို သေဘာက်ေန ခဲ့သည္။အက်ပ္အတည္းၾကားမွ သူ႕ ထြက္လမ္း ရွာပံုကို ကြၽန္ေတာ္ ေထာက္ခံသည္။ သူ႔ကုိ အမ်ဳိးသား သစၥာေဖာက္ဟု ဆို ႏုိင္သလို၊ က်ဥ္းထဲက်ပ္ထဲမွ ရဲရင့္ ျပတ္သားစြာ ထြက္ေပါက္ ရွာေသာ၊ ပုထုဇဥ္ေယာက်္ားပ်ဳိ တစ္ဦး အျဖစ္လည္း ခ်ီးမြမ္း ေထာမနာ ႏိုင္သည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ ထင္ပါသည္။

ယခုလည္း ကြၽန္ေတာ္ ၏ ကာယကံေျမာက္က်ဴး လြန္အံ့ဆဲဆဲအၾကံအစည္ကို ႐ႈတ္ခ်ၾကမွာေလာ၊ ခ်ီးက်ဴး ၾကမွာေလာ၊ ကြၽန္ေတာ္ ဒိြဟ အေတြး ပြားမေန။ ကြၽန္ေတာ္ ဆံုးျဖတ္ၿပီးၿပီ။ ၾကက္ဥေၾကာ္ စားရန္ ကြၽန္ေတာ္ ၾကက္ဥကို ခဲြပစ္ရေတာ့မည္။ “နီကိုလိုင္ ဂိုေဂါ”ဖန္တီးေသာ ဇာတ္ေကာင္၏ ၀ိညာဥ္သည္ ကြၽန္ေတာ့္ထံ မိမိရရပူး၀င္ လာခဲ့ေပၿပီ။ လူယုတ္မာ၊ အၾကံပက္စက္၊ ဆန္ေကာေလာက္မွ ေဇာက္မနက္တဲ့ ကလိမ္ခ်ဳံ စသည္ျဖင့္ ကြၽန္ေတာ့္ကို က်ိန္ဆဲႏုိင္ၾက သည္။ ကြၽန္ေတာ္က အမႈ ထားမွာ မဟုတ္ေပ။ကြၽန္ေတာ္သည္ ဘ၀ ျပႆနာေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ အၾကားမွာ မြန္းက်ပ္ပိတ္ ေလွာင္၊ ေခ်ာင္ထဲမွာ ညပ္ေနသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ထြက္ ေပါက္ရွာရမည္။ တျခား ေရြးခ်ယ္စရာ မရွိ။

ဤအထည္ခ်ဳပ္ စက္႐ုံႀကီး စတင္ ဖြင့္လွစ္၍၊ ပထမဆံုး အလုပ္ ခန္႔အပ္ျခင္းခံခဲ့ရေသာ လုံျခံဳေရး ၀န္ထမ္း (ဂိတ္ေစာင့္၊ ဒရ၀မ္)အုပ္စုထဲ တြင္ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ စံေမာင္ တို႔ ေရွ႕ဆံုးမွ ပါ၀င္ခဲ့ၾကၿပီး၊ ထုိစဥ္ကတည္းက ကြၽန္ေတာ္ တို႔ႏွစ္ေယာက္ သိကြၽမ္း ခင္မင္သြားခဲ့ၾကပါသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ စံေမာင္၏ ဇနီးႏွင့္ သမီးပ်ဳိတို႔ပါ စက္႐ုံ ၌ အက်ႌၾကယ္သီး တပ္သည့္ အလုပ္မ်ား ရရွိခဲ့ၾကရ၏။ ကြၽန္ေတာ္က အိမ္ေထာင္ ႏွစ္ဆက္ပ်က္၊ ႏွစ္ခုလပ္ တစ္ကိုယ္ေရ တစ္ကာယ သမား၊ အမွီအတြယ္ကင္းသူ။

ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ အထည္ခ်ဳပ္ စက္႐ုံ၏ ေနာက္ ေက်ာဘက္တြင္ စက္႐ုံပိုင္ ေျမလြတ္ ေျမ႐ိုင္း ဧက ၅၀ ခန္႔ရွိသည္။ စက္႐ုံပိုင္ရွင္ ႏုိင္ငံျခားသားက အကယ္၍ လုပ္ငန္း ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္လာ ခဲ့လွ်င္ စက္႐ုံ အေဆာက္အအုံ မ်ား တိုးခ်ဲ႕ေဆာက္လုပ္ရန္ (ဂရန္) ခံ၍ ႀကိဳတင္၀ယ္ယူ ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ စံေမာင္ သည္ မထံုတက္ေသး၊ ႐ိုး အအ၊ ထံုေပေပ လူစား ျဖစ္သည့္တုိင္ အေျမာ္အျမင္ အတန္အသင့္ရွိ၏။ သူသည္ အထက္အညာ ဇာတိ ေတာင္ သူယာသမားလည္း ျဖစ္ခဲ့ၿပီး၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ စုိက္ပ်ဳိးေရး အလုပ္၌ စဲြစဲြနစ္နစ္ ၀ါသနာႀကီးသည္။ သို႔ျဖင့္ စက္႐ုံ လုံျခံဳေရး ၀န္ထမ္း အျဖစ္ လုပ္သက္ ၂ ႏွစ္ခန္႔ရ လာ၊ ဇနီးႏွင့္ သမီးတို႔ကလည္း စက္႐ုံ ၀န္ထမ္းမ်ား ျဖစ္လာၾကသည့္ အခါ စံေမာင္သည္ သူ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ပါသည္။ စက္႐ုံေက်ာဘက္အနိမ့္ပိုင္း ေျမကြက္လပ္တြင္ သူတို႔ မိသားစု သံုးဦး ၀ါးအိမ္ ကေလးေဆာက္၍ ေနထုိင္ခြင့္၊ ရာသီေပၚဟင္းသီးဟင္း ရြက္ပင္စုိက္ပ်ဳိးခြင့္တို႔ကို စက္႐ုံ မန္ေနဂ်ာထံ ေတာင္းခံ သည္။ စံေမာင္ကဲ့သို႔ အညာသား ျဖစ္ေသာ မန္ေနဂ်ာက အလြယ္တကူ ခြင့္ျပဳသည္။

၆ လအတြင္း စက္႐ုံ ေနာက္ေက်ာ၊ အနိမ့္ပိုင္း ေျမ႐ိုင္း ကြက္လပ္ႀကီးထဲမွာ ေခါင္မိုးကုပ္ကုပ္ ၀ါးအိမ္ ကေလးတစ္လံုးႏွင့္ ခ်ဥ္ေပါင္ စိုက္ခင္း၊ ထိုင္၀မ္ကန္စြန္း စုိက္ခင္း၊ ဟင္းႏုနယ္စုိက္ ခင္းမ်ား စိမ္းစိမ္းလန္းလန္း သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ေပၚထြက္ရွင္ သန္လာၾကသည္။ ကြၽန္ေတာ့္ အတြက္လည္း ခုိနားစရာ၊ စားအိမ္ေသာက္ အိမ္တစ္ အိမ္တိုးလာသကဲ့သို႔ ရွိသည္။ စံေမာင္တို႔ မိသားစုသံုးေယာက္ စလံုး အထီးက်န္ ကြၽန္ေတာ့္အား က႐ုဏာ အရင္းခံသည့္ ခင္မင္မႈျဖင့္ ေဖာ္ေရြ ပြင့္လင္းစြာ ဆက္ဆံၾကသည္။ (စံေမာင့္ သမီးပ်ဳိ အသက္ ၂၀ အရြယ္ “အံုးတင္မ”ကား၊ အသားညိဳညိဳ၊ သြားေခါေခါ၊ ဖင္ေကာက္ေကာက္ႏွင့္မို႔ ကြၽန္ေတာ္ စိတ္မ၀င္စားပါ။ သူမကလည္း ကြၽန္ေတာ့္အား အေနေအးေသာ ဦးေလးႀကီး တစ္ေယာက္လို ဆက္ဆံသည္။) စံေမာင္၏ ၀ါးအိမ္ ကေလးက ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ အျမဲတမ္း တံခါး ဖြင့္ထားေပးသည္။

“ခင္ဗ်ားရဲ႕ ျခံကေလး ထဲလာၿပီး ဘူးစင္ေအာက္က ကြပ္ပ်စ္ေပၚမွာ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္း ေသာက္ရတာကိုေတာ့ က်ဳပ္က ဘယ္ဟိုတယ္နဲ႔မွ မလဲႏုိင္ဘူးဗ်ဳိ႕၊ ဒီေနရာ ကေလးလာရတာ တယ္စိတ္ ခ်မ္းသာတာပဲ ကိုစံေမာင္ရာ” ဟု ကြၽန္ေတာ္က ပလီစိ ေခ်ာက္ခ်က္ ေျပာေလ့ရွိသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ပလီမွန္း သူရိပ္မိဟန္ မရွိ။

“ကိုေမာင္စုိး စိတ္ခ်မ္း သာတယ္ဆိုရင္ မန္ေနဂ်ာ ဦးခင္ေမာင္ေက်ာ္ကို ေက်းဇူးတင္ဗ်၊ သူခြင့္ျပဳလို႔ က်ဳပ္တို႔ ဒီမွာေနခြင့္ရတာ၊ အပင္က ေလး ဘာေလးစုိက္ခြင့္ရတာ၊ စက္႐ုံပိုင္ရွင္ ယိုးဒယား သူေဌးက ဒီကြက္လပ္မွာ ေနာက္ထပ္ ဘယ္သူမွ မထားရဘူး လို႔ မွာထားသတဲ့”
မည္းမည္းပိန္ပိန္ စံ ေမာင္သည္ ဤသို႔ပင္လွ်င္ ပြင့္လင္းမွန္ကန္ေသာ စကားကိုသာ ထာ၀စဥ္ ေျပာေလ့ရွိ ပါသည္။

ကြၽန္ေတာ္သည္ စံေမာင္ထက္ပို၍ စာတတ္သည္။ မ်ဳိး႐ိုး ဇာတိဂုဏ္ အဆင့္ပိုျမင့္သည္။ စက္႐ုံမွာ လည္း ကြၽန္ေတာ္က စံေမာင္ထက္ ရာထူးအဆင့္ ၁ ဆင့္ ပို၍ ျမင့္၏။ သုိ႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္ စံေမာင္ကဲ့သို႔ စိတ္ႏွလံုး ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းမရွိ။ စံေမာင္ကဲ့သို႔ မိသားစုထဲမွာ ၾသဇာမရွိ။ ကြၽန္ေတာ္က ညီမအရင္း မိသားစုထံမွာ ထမင္းလခေပးစားၿပီး မွီခုိ ကပ္ရပ္ ေနထုိင္ရသူျဖစ္ကာ၊ ညီမ ေယာက်္ားကို ေအာက္က်ဳိ႕ ႏွိမ့္ခ်၍ ဖားလ်ားဆက္ဆံ ေနရသူ၊ ကပ္ပါးမွ်သာျဖစ္၍ စံေမာင့္ေအာက္မွ နိမ့္ေနသည္ဟု ခံစားရသည္။ အနည္းဆံုး စံေမာင့္ကို သူ႔ဇနီးႏွင့္ သမီးတို႔က ျမတ္ႏိုး အားကိုးစြာ ခင္တြယ္ၾကသည္။ ကိုယ့္လမ္း ကိုယ္ေဖာက္၊ ကိုယ့္လမ္း ကိုယ္ေလွ်ာက္ေနၾကသည့္ ကြၽန္ေတာ္၏ သားသမီး ၃ ေယာက္ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ ကို ေက်ာခုိင္းဥေပကၡာ႐ႈထား ၾကသည္။ ကဲြကြာခဲ့ၿပီး ဇနီးႏွစ္ေယာက္ကလည္း ကြၽန္ေတာ့္ကို ေသစာရင္း သြင္းထားၾကၿပီလား မသိ။ စင္စစ္ စံေမာင့္ထက္ ရာထူး တစ္ဆင့္ပိုျမင့္႐ုံျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္ သည္ စံေမာင အထက္မွာ မရွိေနပါ။

၀င္ေငြခ်င္း ယွဥ္မလား၊ သူတို႔မိသားစု၀င္သံုးဦးစလံုး စက္႐ုံမွာ လစာအသီးသီးရ ၾကသည္။ စုိက္ခင္းမွ ဆယ့္ ႏွစ္ရာသီပတ္လံုး ၀င္ေငြရွိ သည္။ ကြၽန္ေတာ္ကမူ စက္ ႐ုံမွလစာေငြတစ္၀က္ကို ညီမ အား ထမင္းဖိုးေပးရၿပီး က်န္တစ္၀က္က(တစ္ပတ္ငါး ရက္)ေလာင္းကစားပဲြမွာ အေငြ႔ျပန္ ေပ်ာက္ကြယ္သြား ေလ့ရွိရာ ကြၽန္ေတာ္အျမဲတမ္း ဘိုင္က်ေနသည္။ အေႂကြး ပတ္လည္ ၀ုိင္းေနသည္။ စက္႐ုံ ယူနီေဖာင္းက အေရာင္ လြင့္ကာ၊ ဖာရာေထးရာေတြ တင္းၾကမ္း ျပည့္ေနသည္။ ဆံပင္ညႇပ္ခ မတတ္ႏုိင္၍၊ ကြၽန္ေတာ္၏ ညႇဥ္းသိုးသိုး ဆံပင္ေတြက ဆံရွည္ေတာပုန္း ဒီဇုိင္းထြက္ေနသည္။

“ေဟး ဦးေမာင္စိုး၊ ခင္ဗ်ား ဆံပင္က လမ္းသရဲ ဆံပင္ျဖစ္ေနၿပီ၊ ဆံပင္ကေလး ဘာကေလး ညႇပ္ပါဦးဗ်၊ ဆံပင္ညႇပ္ခ မရွိရင္ ကြၽန္ေတာ္ ေပးမယ္၊ ၿပီးေတာ့ ယူနီ ေဖာင္းကိုလည္း သပ္သပ္ရပ္ ရပ္၀တ္ပါဗ်ာ၊ ေဘာင္းဘီ တင္ပါးမွာ ဖာထားတဲ့ အစက အေရာင္မတူေတာ့ ၾကည့္ရတာ မ်က္စိထဲကိုးလိုးကန္႔လန္႔ နဲ႔ဗ်ာ၊ ယပက္လက္ႀကီးလာတဲ့ အခါ ခင္ဗ်ား ေဘာင္းဘီ ဖင္ကို ေတြ႕ရင္ စက္႐ုံသိကၡာ က်တယ္ဆိုၿပီး က်ဳပ္ကို အျပစ္တင္မွာ” ဟု မန္ေနဂ်ာ ဦးခင္ေမာင္ေက်ာ္က ကြၽန္ေတာ့္ ကို သတိေပးပါသည္။ ယူနီေဖာင္း အသစ္တစ္စံု ခ်ဳပ္ရန္မွာ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ ဆင္ ေခါင္း ေခြးမခ်ီႏုိင္ဟူေသာ စာခ်ဳိး၏ အဓိပၸာယ္အတုိင္း ျဖစ္ေနပါ၏။ မၾကာမီက အသစ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေသာ ယူနီေဖာင္းက၊ ရပ္ကြက္ထဲရွိ အသုဘ အိမ္က ဖဲ၀ုိင္းထဲမွာ အရည္ ေပ်ာ္သြားၿပီ။

“ဟုတ္ကဲ့ ဟုတ္ကဲ့ မန္ေနဂ်ာႀကီး။ မၾကာခင္ ကြၽန္ေတာ္ယူနီေဖာင္းအသစ္ ခ်ဳပ္၀တ္ေတာ့မွာပါ ဟီး ဟီး” ဟု ကြၽန္ေတာ္က သြားေခ်းထူလပ်စ္ ကြမ္းခ်ဳိးစဲြ သြားႀကီးေတြၿဖီးကာ ပလီ လိုက္ပါသည္။
“ယပက္လက္ႀကီးက အဂၤလန္မွာ ပညာသင္ဖူးတဲ့ လူဗ်၊ အင္မတန္ ဘိုဆန္တယ္၊ သူက နိအင္တုိင္ဒီး neat and tidy ပံုစံမ်ဳိးကို သေဘာက်တတ္တယ္၊ သားသားနား နားသပ္သပ္ရပ္ရပ္ ၀တ္စား ဆင္ယင္တာကို ေျပာတာဗ်၊ ခင္ဗ်ားရဲ႕ေဘာင္းဘီ ဖင္ႀကီးကိုသာ ေတြ႕ရင္ သူအႀကီးအက်ယ္ စိတ္ပ်က္ၿပီး က်ဳပ္ ကိုေထာင္းမွာ၊ က်ဳပ္ကို ေထာင္းရင္ က်ဳပ္ကလည္း ဦးေမာင္စုိးကို ေထာင္းရမွာပဲ ရွင္းတယ္ေနာ္”

ဦးခင္ေမာင္ေက်ာ္က ကြၽန္ေတာ္၏ ဗလေခ်းနန္း ပံုစံကို ျပင္းထန္စြာ သတိေပးေန ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ နားလည္မိ ကာ ကြၽန္ေတာ္၀မ္းနည္း စိတ္ ႐ႈပ္သြားမိသည္။ မခံခ်င္စိတ္ကလည္း ေစြ႕ခနဲ ေခါင္းေထာင္လာ၏။ မျဖစ္ေသးပါ။ မန္ေနဂ်ာကို အာခံလွ်င္ ကြၽန္ေတာ္ ေျမာင္းထဲ ေရာက္သြားရပါလိမ့္မည္။
ခုတစ္ေလာ ကြၽန္ေတာ့္ အတြက္ ၿဂိဳဟ္စီးၿဂိဳဟ္နင္း မေကာင္းဘဲ ကံဇာတာနိမ့္ေန သလား မေျပာတတ္။ စက္႐ုံ မန္ေနဂ်ာက ျမည္တြန္ ေတာက္တီးသလို၊ ကြၽန္ေတာ္ မွီခုိရာ ညီမ၏အိမ္မွ အိမ္ဦး နတ္အရက္သမား ေရႊေယာက္ဖ ကလည္း ကြၽန္ေတာ့္ကို ရိတိ တိလုပ္ေနသည္။

“ကိုစုိး ခင္ဗ်ားကို ညီ ရင္းအစ္ကိုစိတ္ထားနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ အၾကံတစ္ခု ေပးခ်င္တယ္ဗ်ာ”ဟု အရက္နံ႔ တေထာင္းေထာင္းႏွင့္ နိဒါန္း သြယ္သည္။ ေယာက္ဖ အရက္ခ်ဳိးထံမွ၊ မၾကားဖူးေသာ အပ်ဳိးစကားမ်ဳိး ျဖစ္ေန၍ ကြၽန္ေတာ္၏ ေက်ာ႐ိုးထဲမွာ စိမ့္ခနဲ က်ဥ္တက္ေအာင္ အံ့အားသင့္မိသည္။
“ဘာ အၾကံတုံးကြ”

“အခု ကိုဦး အသက္ ၆၀ နားကပ္ေနၿပီ မဟုတ္လား၊ ဒီေတာ့ ေရွ႕ေရးကို ၾကည့္ရေတာ့မယ္၊ အနာဂတ္ အိုမင္းမစြမ္းဘ၀အတြက္ ႀကိဳ တင္ျပင္ဆင္မႈေတြလုပ္ရမယ္၊ အေနမလွေပမယ့္ အေသလွေအာင္ စနစ္တက် စီမံကိန္း ဆြဲသင့္တယ္၊ တတိယအရြယ္ စီမံကိန္းေပါ့ေလ ဟဲဟဲ”
အရက္ခုိးေ၀ေသာ မ်က္ လံုးနီနီႀကီးေတြဆီက ေလွာင္ ေျပာင္ခနဲ႔မႈကို ကြၽန္ေတာ္ အံႀကိတ္၍ သည္းခံေနရပါသည္။ သူ႔အိမ္မွာ ကပ္ေနရေသာ ေၾကာင့္ သူ႔ခႏိုးခနဲ႔ေလလံုး ေတြကို ကြၽန္ေတာ္ခံႏုိင္ရည္ ရွိရပါလိမ့္မည္။

“ဘာစီမံကိန္းလဲ ေရႊ သန္းရာ၊ ရွင္းရွင္းေျပာစမ္း ပါ”

“ခင္ဗ်ား အခုခ်ိန္ကတည္းက ဘိုးဘြားရိပ္သာမွာ နာမည္စာရင္းေပးၿပီး ဘြတ္ ကင္လုပ္ထားသင့္ၿပီ ကိုစိုး၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဟိုေျပာင္းဒီ ေရႊ႕နဲ႔ဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားေခါင္း ျဖဴစြယ္က်ဳိး ကိုယ့္ကိုယ္ကို မသယ္ႏုိင္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ခိုကိုး ာ မဲ့သြားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈ အေနနဲ႔ ခင္ဗ်ား ဘုိးဘြားရိပ္ သာမွာ ဘြတ္ကင္လုပ္ထား လို႔ အၾကံျပဳတာဗ် ဟဲဟဲ”

သည္ေကာင္ ကြၽန္ေတာ့္ကို အတည္လိုလိုႏွင့္ သေရာ္ေတာ္ေတာ္ရိေန မွန္း ကြၽန္ေတာ္ ရိပ္မိသည္။ သူ႔မ်က္ႏွာကလည္း စပ္ၿဖီးၿဖီး မခ်ဳိမခ်ဥ္ႏွင့္ျဖစ္၏။ လြန္ခဲ့ ေသာႏွစ္ ၂၀ ေလာက္က ကြၽန္ေတာ့္စိတ္မ်ဳိးႏွင့္ ဆိုလွ်င္ သည္ေကာင့္မ်က္ခြက္ကို ကြၽန္ေတာ္ ေျခေထာက္ျဖင့္ ျဖတ္ကန္ၿပီးေလာက္ပါၿပီ။
“ဘုိးဘြားရိပ္သာမွာ ေန ရာရဖို႔က မင္းထင္သလို မလြယ္ဘူး ေရႊသန္း၊ ငါက အသက္ ၆၀ ျပည့္ရင္ ဘုန္းႀကီး ၀တ္ဖို႔ပဲ စိတ္ကူးထားတယ္”

“ဟား သိပ္ေကာင္းတဲ့ စိတ္ကူးပါလား ကိုစိုးရာ၊ ေစာေစာစီးစီး တစ္မဂ္တစ္ ဖိုလ္ဆိုက္ႏုိင္ေအာင္၊ အသက္ ၆၀ ျပည့္တဲ့ အထိ မေစာင့္ဘဲ အခုခ်က္ခ်င္း သကၤန္းဆီး လိုက္ပါလား၊ ကြၽန္ေတာ္ ရဟန္းဒကာ လုပ္မယ္ေလ၊ ၿပီးေတာ့ ပစၥည္း ၄ ပါး ဒါယကာ အျဖစ္လည္း ခံယူလုိက္မယ္၊ ကိုစိုးလည္း ဘ၀ ကူးေကာင္း၊ ကြၽန္ေတာ္လည္း အပါယ္တံခါး ပိတ္ၿပီး နိဗၺာန္ တံခါးပြင့္တာေပါ့ဗ်ာ”

အရက္သမား၏ အရိ စကား၊ အေထ့စကားေတြကို ကြၽန္ေတာ္ မခ်ိမဆံ့ႀကိတ္ မွိတ္ခံရင္း ပါးစပ္ပိတ္ထား လိုက္ရ၏။ ရွင္းပါသည္။ ဤအေကာင္က သူ႔အိမ္မွာ ကြၽန္ေတာ့္ကို ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး ျဖစ္မလာေစရေအာင္ ႀကိဳတင္ ကာကြယ္ေနျခင္းျဖစ္၏။ ျဖစ္ ႏုိင္လွ်င္ ယခုလက္ငင္းကာ လကတည္းက ကြၽန္ေတာ့္ကို ကန္ထုတ္ပစ္ခ်င္ေနပံု ရပါသည္။ သုိ႔မဟုတ္ သူ႔အိမ္ေပၚ မွာ ကြၽန္ေတာ္ဇရာေထာင္း၍ ေရာဂါဘယဖိစီးကာ လဲေန လွ်င္ အဆိပ္ခတ္၍ သတ္ပစ္ခ်င္ သတ္ပစ္ေပလိမ့္မည္။

“ကိုစိုး မအား လပ္ရင္လည္း ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ ဘိုးဘြားရိပ္သာမွာ ကိုစိုး အတြက္ တစ္ေနရာရႏုိင္ မရႏုိင္ စံုစမ္းၾကည့္မယ္” ဟု သူက အၿပီးသတ္ ခနဲ႔စကား ေျပာၿပီး လွည့္ထြက္သြား၏။ ေခြးတိရစၦာန္။

“ကမၻာ မီးေလာင္တုန္း ဆီမီးခြက္က မီးထေတာက္” ဟူေသာ ေရွးစကားရွိပါ သည္။ ေယာက္ဖက သေရာ္ ေစာ္ကားလုပ္ၿပီးေနာက္ ညီမ ျဖစ္သူကလည္း ကြၽန္ေတာ့္ ကို လည္ပင္းညႇစ္လာျပန္သည္။ ကုန္ေစ်းႏႈန္းတက္ ျခင္းကို အေၾကာင္းျပကာ ကြၽန္ေတာ့္ထံမွထမင္းလခ တိုးေတာင္းလာျခင္းျဖစ္၏။ အမွန္ပင္ လည္ပင္းညႇစ္ခံရ သလို ကြၽန္ေတာ္အသက္႐ွဴ က်ပ္မိသည္။

“နင္က ထမင္းစရိတ္ တိုးေတာင္းတာ သဘာ၀ က်ပါတယ္။ ႏုိ႔ေပတဲ့ ငါက လစာ မတုိးဘူးဟ၊ ဒီေတာ့ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အဆင္ေျပေအာင္ ငါထမင္းေလွ်ာ့စား မဟာ နင္ေက်နပ္လား”

“အုိး အစ္ကိုႀကီးကလည္း လူၾကားမေကာင္း သူ ၾကားမေကာင္း၊ အစ္ကိုႀကီး စကားကိုသာ ကိုေရႊသန္း ၾကားရင္ ေမာင္ႏွမခ်င္း ဒီလို ရြဲ႕ေစာင္း ေျပာရမလား ဆိုၿပီး ေဒါကန္ေတာ့မွာ”

“နင့္လင္က ေဒါကန္႐ုံ တင္မကဘူး၊ ငါ့ကို နင္တို႔ အိမ္ေပၚကေန ကန္ထုတ္ပစ္ ခ်င္ေနတာ၊ နင္နားလည္လား၊ ငါလည္း ကိုယ့္ဘာသာေနဖို႔ စိတ္ကူးရွိပါတယ္ဟာ၊ စက္႐ုံ နဲ႔နီးတဲ့ ေနရာ ရွာမရေသးလို႔ ပါ၊ ကဲ ဒီေတာ့ နင္ စိတ္ေအးေအးထား၊ ေရွ႕လကစ ၿပီး ငါထမင္းစရိတ္ တုိးေပးမယ္”

ကြၽန္ေတာ္သည္ “ေက်းဇူးရွင္ဟု ဆိုအပ္ေသာ” ႏွမ အရင္းအခ်ာႏွင့္ ၀ိေရာဓိ မျဖစ္လိုသျဖင့္ ေလသံေလွ်ာ့ လုိက္ရပါသည္။ ရင္အံုထဲမွာေတာ့ အသက္႐ွဴ မ၀ေလာက္ေအာင္ ေအာင့္သီးေအာင့္ သက္ျဖစ္ေနမိ၏။ တစ္အူထံု႔ဆင္း ေမာင္ႏွမ အရင္းအခ်ာ ၾကားမွာ ဤမွ် ျဗဟၼာစိုရ္ တရား(ပါး)ေနခဲ့ၿပီဆိုလွ်င္၊ သူစိမ္း ျပင္ျပင္ေတြၾကားမွာ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ တရားေတြ သုညထဲမွာ ေပ်ာက္ကြယ္ ကင္းပေနမွာက အေသအခ်ာ။ ဒင္း(သင္း)တို႔ အရိပ္ခိုေနသ ေရြ႕ ဒင္း(သင္း)တို႔ကို ေက်း ဇူးတင္ေနရမွာ။ ဒင္း(သင္း) တို႔ကို ခြာမွ။

ကြၽန္ေတာ္သည္ ရက္ ေပါင္းမ်ားစြာၾကာသည္အထိ မိမိဘ၀၏ သက္ေသာင့္သက္ သာျဖတ္သြားႏုိင္မည့္ ထြက္ ေပါက္ကို ရွာၾကံစဥ္းစားေနခဲ့ ပါသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ စံေမာင္တို႔မိသားစုက ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ ထြက္ေပါက္ကို ေစာင္းပါးရိပ္ျခည္ ညႊန္ျပလာခဲ့၏။ သို႔ရာတြင္ သူတို႔၏ အျပဳအမူကို သူတို႔ ကိုယ္၌ကမူ သတိထားမိဟန္ မရွိပါ။

သူတို႔ မိသားစု ၃ ဦး စလံုး စက္႐ုံမွ မက္ေမာ ေလာက္ေသာ လစာေငြ အသီးသီး ရရွိၾကသည္။ စံေမာင္၏ စိုက္ခင္းမွလည္း ၀င္ေငြမွန္မွန္ ရေနသည္။ သူတုိ႔၏အိမ္သံုး စရိတ္၊ မီးဖိုေခ်ာင္ စရိတ္ကို ကြၽန္ေတာ္ ခန္႔မွန္း တြက္ခ်က္ ၾကည့္ခဲ့ရာ၊ ၀င္ေငြသံုးခ်ဳိး တစ္ခ်ဳိးမွ်သာ ရွိႏုိင္ေၾကာင္း ကြၽန္ေတာ္ယံုၾကည္သည္။ သို႔ ဆိုလွ်င္ က်န္သံုးခ်ဳိးႏွစ္ခ်ဳိး ဘယ္မွာ ရွိသနည္း။ စံေမာင္ ၏ဇနီးႏွင့္ သမီးမွာ ေရႊထည္ လက္၀တ္ရတနာတန္ဆာဆို ၍ နားကပ္တစ္ရန္စီသာရွိ ၾကသည္။အ၀တ္အဆင္ ဆိုလွ်င္လည္း သူတို႔ သားအမိက ျပည္တြင္းျဖစ္ အဖိုးနည္း၀န္ပါ အထည္ေတြကိုသာ ၀တ္ေလ့ ရွိၾက၏။ သူတို႔မွာ လစဥ္ေငြပို ေငြလွ်ံ ကိန္းဂဏန္းငါးလံုး ရွိေနမွာက ေျမႀကီး လက္ခတ္မလြဲ ေသခ်ာ ေနေပၿပီ။ စံေမာင္၏ ဥာဏ္ အေျမာ္အျမင္အရ၊ ေငြပိုေတြကို ဘဏ္မွာစုလိမ့္ မည္ မဟုတ္ဟု ကြၽန္ေတာ္ ေျပာရဲသည္။ ေငြကို ေရႊအျဖစ္ ေျပာင္းလဲၿပီး ေရႊထည္ လက္၀တ္ ရတနာ တန္ဆာမ်ားကိုသာ သုိသုိသိပ္သိပ္စုေဆာင္းသို၀ွက္ ထားရေပလိမ့္မည္။ အညာ သားစံေမာင္သည္ မဇၩိမတုိင္းသား အင္ဒီးယန္း အခ်ဳိ႕ကဲ့သို႔၊ ပဲႏွင့္ အာလူးစားၿပီး ေရႊကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ စုေဆာင္း သိမ္းဆည္းထားမည္သာျဖစ္ ၏။ ဒါျဖင့္ ေရႊေတြ ဘယ္မွာ ရွိႏုိင္သလဲ။ သူတို႔၏ တဲအိမ္ က မက်ယ္လွ၊ အခန္း မမ်ားလွ။ အိပ္ခန္းဧည့္ခန္းႏွင့္ မီးဖိုေခ်ာင္သာရွိသည္။ အိပ္ခန္း ထဲမွာ ထင္း႐ွဴးသားေသတၱာ ႀကီးတစ္လံုးႏွင့္ ထန္းေခါက္ ဖာႀကီး သံုးလံုး ရွိေနမွန္း ကြၽန္ေတာ္ သိထားသည္။

စံေမာင္တုိ႔ ေရႊပဲစုစု၊ ေငြ ပဲစုစု၊ သူ႔မိန္းမႏွင့္သမီးတို႔ အိပ္စက္ၾကသည့္ အိပ္ခန္းထဲ ရွိ ထင္း႐ွဴးေသတၱာႀကီးထဲမွာ သာ ထားရွိသုိေလွာင္ထားၾက ရမည္။ တဲေအာက္ေျမႀကီးကို က်င္းတူး၍ ျမႇဳပ္ႏွံသို၀ွက္ ျခင္းမ်ဳိးေတာ့ မျဖစ္တန္ရာ။ ဟင္း အညာသား။ ေရႊေငြ အထုပ္ႀကီးအထည္ႀကီးပိုက္ မိမွ အညာျပန္တက္ၿပီး ယာ သူေဌး နာမည္ခံဖို႔မ်ား ၾကံ စည္ထားတယ္မွတ္ပါရဲ႕။ ယာသူေဌးနာမည္ခံဖို႔ အၾကံ ကို စြန္႔လႊတ္လိုက္ပါေတာ့ စံေမာင္ေလးေရ။
ကြၽန္ေတာ္၏ အၾကံအစည္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ဖို႔ ရက္ ၂၀ ခန္႔စိတ္ရွည္ လက္ရွည္အခ်ိန္ယူျပင္ဆင္ ထားခဲ့ပါသည္။ “အၾကံ ေကာင္းရင္ တစ္သက္စာ”ဆို ေသာ စကားပံုကို ကြၽန္ေတာ္ သတိရရ ေနတတ္ပါသည္။

ဟိုသားအမိက “ည ဆိုင္း” ဂ်ဴတီက်သျဖင့္ ညေန ၆ နာရီမွာအလုပ္၀င္ၿပီး နံနက္ ၆ နာရီမွ အိမ္ျပန္ေရာက္မည္။ ည ၇ နာရီေလာက္မွာ စံေမာင္ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ ေယာက္ သူ႔တဲေရွ႕က ဘူးစင္ ေအာက္က ကြပ္ပ်စ္မွာ လက္ ဖက္ရည္ၾကမ္းေသာက္ရင္း ေရာက္တတ္ရာရာေျပာေနၾက ၏။ စင္စစ္ ေရာက္တတ္ရာ ရာေျပာေနသူမွာ ကြၽန္ေတာ္သာ ျဖစ္သည္။ စံေမာင္က သူ႔၀သီအတုိင္း အင္း အဲႏွင့္ တစ္ခြန္းစ၊ ႏွစ္ခြန္းစသာ စကား၀င္ေထာက္ေပးတတ္ သည္။ ဒင္း(သင္း)က လက္ ဖက္ရည္ၾကမ္းခ်ည္း တစ္ခြက္ၿပီး တစ္ခြက္ ဖိေသာက္ ေနေလသည္။

တစ္ခ်ိန္မွာေတာ့ ဒင္း(သင္း) တပိုတပါး ထသြား၏။ သူထသြားသည့္ အခိုက္ ကြၽန္ေတာ္က ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ ထားသည့္အတုိင္း လက္ျမန္ ေျချမန္ စီမံလုိက္ပါသည္။ မိမိ ကိုယ္ေတြ႕ စမ္းသပ္မႈမွ ရရွိေသာ အေျဖကို အရင္းတည္ကာ သူတစ္ပါးထံမွာ စိတ္ခ် လက္ခ် စမ္းသပ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။ ေနာက္ ၁နာရီ ေလာက္ဆိုလွ်င္ စံေမာင္ သိုးေနေအာင္ အိပ္ေမာက်သြား ေတာ့မည္။

“ကိုစံေမာင္ႀကီးေရ ဒီည ကြၽန္ေတာ္ ေသြးေလးၿပီး အိပ္ခ်င္လာၿပီဗ်ာ၊ ျပန္လုိက္ ဦးမယ္” ဟု ကြၽန္ေတာ္က အေကာင္းဆံုး အမူအရာျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္သည္။
“က်ဳပ္ကေတာ့ လကေလး သာသာနဲ႔ လက္ဖက္ ရည္ၾကမ္းေသာက္ရင္း ေလ ညင္းခံဦးမဗ်ာ”ဟု သူက ေပါ့ေပါ့ပါးပါ ဖြင့္ဟသည္။ ေသာက္...ေသာက္ အဲဒီ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းေတြ တစ္အိုးလံုး ကုန္ေအာင္သာ ေသာက္လိုက္ေပေတာ့ အညာ သား ကပ္ေစးႏွဲႀကီးေရ။

ေနာက္ ၂ နာရီခန္႔ အၾကာမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္သည္ လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီး တစ္ဖက္၊ ကုလားေအာ္သံ တူရြင္း အေကာက္ကေလး တစ္ဖက္ ကိုင္လ်က္ စံေမာင့္တဲေရွ႕သို႔ ျပန္ေရာက္လာသည္။ စံေမာင္သည္ သူအိပ္ေနက် အိမ္ေရွ႕ခန္း ၀ါးၾကမ္းေပၚမွာ ေမွာက္လ်က္ႀကီး အိပ္ေပ်ာ္ကာ၊ တ႐ွဴး႐ွဴး ေဟာက္ေနရွာ၏။ အိပ္ အိပ္ မိုးလင္းတဲ့အထိ ေတာက္ေလွ်ာက္ အိပ္ေပေတာ့ အညာသားေရ။

ပတ္၀န္းက်င္ကိုက္ ၅၀၀ ပတ္လည္ အတြင္းမွာ ပိုးပုရစ္တို႔၏ ထံု႔ပိုင္း ထံု႔ပိုင္း ေအာ္ျမည္သံႀကီးစိုးလ်က္၊ လမင္းအလင္းက စံေမာင္၏ စုိက္ခင္းမ်ား၊ ခ်ဳံပုတ္ခ်ဳံႏြယ္ မ်ားေပၚသုိ႔ မ၀ံ့မရဲ ျဖာဆင္းေနသည္။ ကြၽန္ေတာ္က ရဲရဲ တင္းတင္းလႈပ္ရွားမႈျဖင့္ စံေမာင္တို႔ အိပ္ခန္းထဲသုိ႔ လွမ္း၀င္လိုက္သည္။ ညိဳမဲြမဲြထင္း ႐ွဴးေသတၱာႀကီးက ေက်ာက္ သံပတၱျမားေတြအျပည့္အသိပ္ ပါရွိေသာ ေရွးေဟာင္း ေခါင္းတလားႀကီး တစ္လံုး၏ တည္ၾကည္ ၿငိမ္သက္မႈမ်ဳိးျဖင့္ ကြၽန္ေတာ့္ကို ေအးစက္စက္ဖိတ္ ေခၚေနသည္။ ကြၽန္ေတာ္က ဘက္ထရီအားသံုး ၂ ေပ မီး ေခ်ာင္းကို ပိတ္ပစ္လိုက္၏။ လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီး သံုး၍ လႈပ္ရွားျခင္းက မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ၀င္လာႏုိင္ေသာ သူစိမ္းဧည့္သည္တို႔၏ အေႏွာင့္အယွက္ကို ကာကြယ္ႏုိင္ေပလိမ့္မည္။

ဒင္း(သင္း)တို႔က ေသတၱာႀကီးမွာ အလြန္ခုိင္ခ့ံ ေသာ ေမ်ာက္လက္ေသာ့ ကြင္းတပ္ဆင္ၿပီး စတီးေသာ့ ခေလာက္ႀကီး ခတ္ခ်ိတ္ထား ၏။ ကိစၥမရွိ။ ကြၽန္ေတာ္၏ “ကုလားေအာ္” ျဖင့္ မရလွ်င္ စံေမာင္တို႔အိမ္မွ ဓားမျဖစ္ေစ၊ သံတူးရြင္းျဖစ္ေစယူၿပီး ေမ်ာက္လက္ေသာ့ကြင္းကို ထု႐ိုက္ ဖ်က္ဆီးပစ္မည္။အသံဗံလံဆူညံလည္း ကိစၥ မရွိ။ စံေမာင္မွာ အိပ္ေဆးတန္ ခိုးျဖင့္ သူအနီးမွာ အေျမာက္ ဗံုးဆန္ေပါက္ကဲြလွ်င္ေသာ္မွ ႏုိးထလာမည္ မဟုတ္။ ခပ္ ႐ိုး႐ိုးဆရာ၀န္ထံမွာ ကြၽန္ေတာ္ ပလီစိေခ်ာက္ခ်က္ ညာ၀ါး ျဖန္းသန္းၿပီး ေတာင္းပန္ရယူ ခဲ့ရေသာ အိပ္ေဆးကို ကိုယ္ တုိင္စမ္းသပ္ၿပီးျဖစ္၍ ေဆး၏ အာနိသင္ကို ကြၽန္ေတာ္ရာႏႈန္း ျပည့္ စိတ္ခ်သည္။ အိပ္ထား ေပေတာ့ လူကေလး ေမာင္စံ ေမာင္၊ ယာသူေဌး အိပ္မက္ ကေလးနဲ႔ေပါ့ကြယ္။

ကြၽန္ေတာ္က ေမ်ာက္လက္သံျပားကို ေကာ္ထုတ္ရန္ စတင္ႀကိဳးစားသည္။ ထင္း႐ွဴးသားက အဆီထုတ္ ၿပီးသား ခပ္ပြပြျဖစ္၍ ကုလား ေအာ္အသြားက သံျပားေအာက္ဘက္ ထင္း႐ွဴးသားထဲသို႔ အခက္အခဲမရွိ စူး၀င္စုိက္နစ္ သြားသည္။ ခပ္လြယ္လြယ္ ဖြင့္ႏုိင္မယ့္ပံုပဲ။
႐ုတ္တရက္ ကြၽန္ေတာ္၏ ခႏၶာကိုယ္ တစ္ခုလံုး ေျခဆံုးေခါင္းဖ်ား တုန္ယင္လႈပ္ ခါ သြားမိပါသည္။ မွိတ္ထား ခဲ့ေသာ ၂ ေပမီးေခ်ာင္း ၀င္း ခနဲ ထ လင္းလာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

“ေခြးသားသူခုိး ေသစမ္းဟာ” ဟူေသာ အသံနက္ ႀကီးကို ၾကားမိသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ကြၽန္ေတာ္၏ ေနာက္ေစ့ ပူခနဲျဖစ္သြားသည္။ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း အမိုက္တုိက္ႀကီးက ကြၽန္ေတာ့္ကို ၀ါးမ်ဳိလုိက္သည္။ အမည္မဲ့ ေဖာ႒ဗၺ အာ႐ုံလႈိင္းရိပ္ေတြ ၾကားမွာ ကြၽန္ေတာ္ခ်ာလ ပတ္လည္ေနရာက ေလဟုန္ စီးသလို ခံစားေနရ၏။

အမိုက္တိုက္ ၀ဲၾသဃထဲ မွလြတ္ေျမာက္ကာ၊ ကြၽန္ေတာ္ အလင္းနယ္ထဲသို႔ျပန္ေရာက္ လာသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ပက္လက္လဲက်ေနသည္။ကြၽန္ေတာ္က ေလးလံေသာ မ်က္ခြံမ်ားကို ဖြင့္လုိက္ခ်ိန္မွာ စံေမာင္က ကြၽန္ေတာ့္ေျခရင္း မွာ မားမားႀကီးရပ္ေနေၾကာင္း သတိထားမိသည္။ ျဖည္း ျဖည္းခ်င္း၀င္လာေသာ အာ႐ုံ ခံစားမႈအရ ကြၽန္ေတာ္၏ လက္အစံု၊ ေျခအစံု လႈပ္ရွား၍ မရေတာ့မွန္း ေခ်ာက္ခ်ားစြာ သိလာရျပန္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ ႀကိဳးတုပ္ခံအက်ဥ္း သားျဖစ္ေနၿပီ။ လန္႔မေအာ္မိ ေအာင္ ကြၽန္ေတာ္ ကေယာင္ ေခ်ာက္ခ်ားစိတ္ တစ္၀က္ျဖင့္ ခ်ဳပ္တည္း ေအာင့္အည္းထားလိုက္ရ၏။

“စံ...စံေမာင္၊ ကို... ကိုစံေမာင္ က်ဳပ္...က်ဳပ္ကို ခြင့္...”

ကြၽန္ေတာ့္ကို သူက စကားအဆံုးသတ္ခြင့္ မေပး ဘဲ ျဖတ္ေအာ္သည္။
“ေဟ့ ငါစံေမာင္ မဟုတ္ဘူး၊ စံေမာင့္အစ္ကို စံေအာင္ကြ”

ကြၽန္ေတာ္ ဘာမွ် နားလည္ႏုိင္စြမ္း မရွိ။ သူက ကြၽန္ေတာ့္ မ်က္ႏွာဆီသို႔ တည့္တည့္မတ္မတ္ တံေတြး လွမ္းေထြးခ်သည္။ တံေတြးေတြ က ေရေႏြးလိုပဲပူစပ္လွပါဘိ။
“ငါ့ညီကို မေတြ႕တာ ၾကာလို႔ အေၾကာင္းမၾကား ဘာမၾကားနဲ႔ အညာကေန ငါ ဆင္းလာခဲ့တာ၊ ငါသာ ရဲတစ္ ေယာက္ မဟုတ္ခဲ့ဘူးဆိုရင္ စံေမာင္ဘာျဖစ္မွန္းစဥ္းစား တတ္မွာမဟုတ္ဘူး။ စံေမာင္ အိပ္ေပ်ာ္ေနပံုက ငါ့အတြက္ အေျဖပဲ၊ ဒီလို ခတ္ေဆးမိ အိပ္ေမြ႕ခ်ခံရတဲ့ လူေတြ ငါေတြ႕ ခဲ့ဖူးတယ္။ ငါၾကာၾကာ မစဥ္းစားလိုက္ရဘူး၊ မင္းေရာက္လာတာပဲ။ ပထမေတာ့ စံေမာင္ ကံဆိုးမလို႔ပဲ၊ ခုေတာ့ မင္းက ကံဆိုးသူ ေမာင္ရွင္ျဖစ္သြား ၿပီ။ ကဲ ငါ သက္ဆုိင္ရာကို သြားၿပီး အေၾကာင္းၾကားဦး မယ္။ ေၾသာ္ ဒါထက္ မင္း ဘယ္သူလဲ။ ဘယ္ကလဲကြ”

ကြၽန္ေတာ္ ပါးစပ္မဟ ႏုိင္ပါ။ မိမိကုိယ္မိမိ အသက္ ရွိ၊ မရွိဆိုေသာ အေျခအေနကို ပင္ ေ၀ခဲြျခင္းငွာ မစြမ္းသာ ေအာင္ထံုထုိင္းမြန္းဆို႔ေနမိ၏။
“မင္း႐ုန္းၿပီး ႀကိဳးေျပ ေအာင္လုပ္ဖို႔ေတာ့ စိတ္မကူး နဲ႔။ ငါကအဆိုးဆံုးလူမိုက္ေတြ ကို လက္ထိပ္မလြယ္တဲ့အခါ ဒီလုိပဲႀကိဳးနဲ႕ တုပ္လာတဲ့ ေကာင္။ နားလည္လား၊ ၿငိမ္ ၿငိမ္ကေလးေန”

စံေမာင္ကဲ့သို႔ အသား ညိဳညိဳ၊ ပိန္ကိုင္းကိုင္းလူႀကီးသည္ တဲအိမ္ေပၚမွ လႊားခနဲ ခုန္ဆင္းသြားသည္။ကြၽန္ေတာ္၏ အေတြးထဲသို႔ စံေမာင္သည္ သူ႔မွာ အစ္ကို အရင္း ရဲ၀န္ထမ္း တစ္ဦးရွိေၾကာင္း ဘာေၾကာင့္မေျပာျပ ခဲ့ပါလိမ့္ ဟူေသာ မေက်ခ်မ္း သည့္ ေမးခြန္းက ဖ်တ္ခနဲစိမ့္ ၀င္လာပါသည္။ ထိုေမးခြန္း အတြက္ အေျဖ ရလွ်င္လည္း အေၾကာင္း မထူးေတာ့ပါ။

ကြၽန္ေတာ္က ဦးေခါင္းကို ေစာင္းၿပီး အျပင္ခန္း ၾကမ္းျပင္ဆီသို႔ မ်က္လံုးေစြၾကည့္သည္။ မိတ္ေဆြႀကီး ကိုစံေမာင္သည္ ပက္လက္ အေနအထားျဖင့္ စည္းခ်က္မွန္မွန္ ေဟာက္ေနပါသည္။ ဟ ထားမိေသာ ကြၽန္ေတာ္၏ ပါးစပ္ထဲသို႔ ပါးေစာင္႐ိုး တစ္ဖက္ဆီကေန ငန္ၿငိၿငိ အရည္ပူပူေတြ စီး၀င္ လာၾကသည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ား စြာအတြင္း ပထမဆံုးအႀကိမ္ ပြင့္ထြက္ယို စီးလာခဲ့ၾကဟန္ ရွိေသာ မ်က္ရည္မ်ားပင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
ထိုေနာက္ ကြၽန္ေတာ္ ေလးပင္စြာ ႐ႈိက္ငင္လုိက္ ပါသည္။

No comments: