-
ႏိုင္ငံေရးက ကိုယ္နဲ႕မဆုိုင္ဘူးလို႔ မေျပာပါနဲ႕၊ ႏိုင္ငံေရးက ကိုယ္အေပၚတိုက္ရိုက္သက္ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္--ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုရင္ ျပည္သူ႕အားနဲ႔လုပ္မယ္ --က်မတို႕ကို ျပည္သူက ယံုၾကည္ရင္ ၊ ေထာက္ခံရင္ ၊ လက္တြဲရင္္ က်မအားရွိပါတယ္ --

Sunday, April 4, 2010

ဝင္းေဖ လြယ္အိတ္ ၂၁


ဝင္းေဖ
ဧျပီ ၃၊ ၂၀၁၀

ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား။

ျမန္မာေခတ္သစ္ပန္းခ်ီ ဒုတိယမ်ဳိးဆက္သစ္အေၾကာင္းအက်ဥ္းကုိ ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္က တင္ျပခဲ့ပါတယ္။ တတိယ မ်ဳိးဆက္ကေတာ့ ပန္းခ်ီေပၚသိမ္း၊ ေအာင္တိတ္၊ ခင္ဝမ္း၊ ေမာင္ဒီ၊ ေအာင္ျမင့္၊ မသိဂႌ၊ ဘုိင္ရြန္ေလာ႐ံု၊ စန္းျမင့္ စသူေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ျမန္မာ့ေခတ္သစ္ပန္းခ်ီ တတိယမ်ဳိးဆက္မွာ အေတာ္ကေလး အင္အားေတာင့္လာ ပါတယ္။ က်ေနာ္ ျပည့္စံုေအာင္ မေဖာ္ျပႏုိင္ပါဘူး။
ဒီကေန႔ေခတ္ကုိေတာ့ ျမန္မာ့ေခတ္သစ္ပန္းခ်ီ စတုတၱမ်ဳိးဆက္လုိ႔ ေခၚရပါမယ္။ အေတာ္ႀကီးကုိ အင္အား ေတာင့္တင္းသြားပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ မလံုေလာက္ေသးပါဘူး။ ျမန္မာႏုိင္ငံ အဘက္ဘက္က တုိးတက္လာႏုိင္ဖုိ႔ အႏုပညာ အရည္အေသြးေရာ အေရအတြက္ပါ အဆင့္ျမင့္ရပါမယ္။

ျမန္မာျပည္မွာ ဒုတိယကမၻာစစ္ၿပီးခ်ိန္ကစလုိ ့ ၁၉၉ဝ သာသာေလာက္အထိ ပန္းခ်ီျပပဲြဆုိတာမ်ဳိးေတြ အလြန္ ရွားပါးလွပါတယ္။ တႏုိင္ငံလံုးပါဝင္ျပသႏုိင္တဲ့ အမ်ဳိးသားျပပဲြႀကီးေတြေတာင္ ႏွစ္စဥ္မွန္မွန္ မက်င္းပႏုိင္ပါဘူး။ အုပ္စုလုိက္ျပပဲြငယ္ကေလးေတြကလည္း အလြန္နည္းပါတယ္။ ဂယ္လာရီျပခန္းေတြလည္း သိပ္ရွားပါတယ္။ ရန္ကုန္၊ အမ်ဳိးသားျပတုိက္မွာ ပန္းခ်ီကားေတြ ႏုိင္ငံပုိင္ ဝယ္ယူခ်ိတ္ဆဲြျပသထားတာရွိေပမယ့္ အမ်ားျပည္သူ လူထုနဲ႔ အထိအစပ္ အေတာ္ခက္ခဲနည္းပါးပါတယ္။ အစုိးရမ်ားကလည္း ႏုိင္ငံေတာ္ပန္းခ်ီျပခန္းကုိ ျပည္သူလူထု သြားေရာက္ၾကည့္ခ်င္စိတ္ ေပၚလာေအာင္ ဆဲြေဆာင္ပညာေပးတာမ်ဳိး အလြန္ရွားပါးပါတယ္။

၁၉၇ဝ ဝန္းက်င္ေလာက္က်ေတာ့မွ ေလာကနတ္ ပန္းခ်ီျပခန္းေပၚလာပါတယ္။ အႏုပညာေတြကုိျမတ္ႏုိးတတ္တဲ့ ေရွ႕ေနႀကီး ဦးရဲထြန္းပုိင္ဆုိင္တဲ့ ပန္းဆုိးတန္းက တုိက္ခန္းေနရာက်ယ္ႀကီးတခုကုိ ေရွ႕ေနႀကီး ဦးရဲထြန္းက အႏုပညာ အားေပးလုိစိတ္နဲ႔ ခြင့္ျပဳကူညီတာေၾကာင့္ ဗုိလ္မွဴးႀကီးေဟာင္း ဓမၼိကဘသန္း ပန္းခ်ီဘဏ္ဦးခင္ေမာင္၊ ေပၚဦးသက္၊ ဝင္းေဖ၊ ပန္းခ်ီဦးလွရွိန္၊ ပန္းခ်ီဦးစံဝင္း၊ ပန္းခ်ီေပၚသိမ္း စသူေတြပါဝင္ၿပီး စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ၾကပါ တယ္။

ပန္းခ်ီေပၚသိမ္းက အဲဒီေလာကနတ္ပန္းခ်ီျပခမ္းမွာပဲ ညေနပန္းခ်ီေက်ာင္း တခုတည္ေထာင္ သင္ၾကားျပသ ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ ဥေဒါင္း Peacock Gallery ကုိပန္းခ်ီေပၚသိမ္းက သီးျခားထူေထာင္ၿပီး သင္တန္းေတြလည္း ဆက္ဖြင့္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာမွ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေစ်းထဲမွာ ဒီတုန္းက ပန္ခ်ီပန္းပုေကာင္စီက ပုိင္တဲ့ အေရာင္းျပခန္းကုိ စတင္ထူေထာင္ႏုိင္ပါတယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ ၁၉၉ဝ ႏွစ္မ်ားထက္ေတာ့ ပန္းခ်ီျပတုိက္ ျပခန္း အလြန္ရွားပါးခဲ့ပါတယ္။

တခါက ဂ်ဴဘလီေဟာလ္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ပန္းခ်ီပန္းပုေကာင္စီဗဟုိက ဦးေဆာင္ႀကီးမွဴးၿပီး တႏုိင္ငံလံုး က ပန္းခ်ီဆရာေတြ ပါဝင္ျပသတဲ့ တမ်ဳိးသားလံုးအတုိင္းအတာနဲ႔ ပန္းခ်ီျပပဲြႀကီးတရပ္ကုိ က်င္းပပါတယ္၊ အဲဒီ ျပပဲြႀကီးမွာ ပန္းခ်ီကား တေထာင္ေက်ာ္ပါဝင္တဲ့အတြက္ ႏုိင္ငံ့ထိပ္တန္း သတင္းစာႀကီးက အလြန္အားရဖြယ္ ပန္းခ်ီကား တေထာင္ေက်ာ္ ပါဝင္ျပသေၾကာင္း ဝမ္းသာအားရ ဂုဏ္ယူေရးသားပါတယ္။

ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားတြက္ခ်က္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီျပပဲြႀကီးမွာေပးပုိ႔တဲ့ ပန္းခ်ီကားအေရအတြက္က တေထာင္ေက်ာ္ဆုိေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာေတြက ရွစ္ရာေလာက္ရွိပါတယ္။ ဒီတုန္းက ျမန္မာျပည္လူဦးေရက သန္းေပါင္း ၄၀ ေလာက္ရွိပါတယ္။ လူသန္းေပါင္း ၄၀ မွာမွ ပန္းခ်ီဆရာ ၈၀၀ ေလာက္ပဲရွိတယ္ဆုိေတာ့ လူေပါင္း ၅ ေသာင္းမွာမွ ပန္းခ်ီဆရာ တေယာက္ပဲထြက္တယ္လုိ႔ အဓိပၸာယ္ရပါတယ္။ ဝမ္းသာရမယ္ ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး။ ဝမ္းနည္းအားငယ္ဖုိ႔ေကာင္းတဲ့ အေျခအေန ျဖစ္ပါတယ္။

ခုေခတ္ထိလည္း ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အႏုပညာစိတ္ဝင္စားသူ လုိက္စားသူအေရအတြက္ အမ်ားႀကီး နည္းေနတုန္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီျပႆနာဟာ ရႈပ္ရႈပ္ေထြးေထြး ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ မွားယြင္း က်ဥ္းေျမာင္းေနေသးတယ္ဆုိတာကုိ ျပသေနတာပါ။

စိတ္ဓာတ္အက်ခံၿပီး မရွိတာေတြ မျပည့္စံုေတြကုိေတြးမေနဘဲ ရွိတာကေလးေတြကုိပဲေျပာရရင္ေတာ့ ဘုရားတန္းေစာင္းေတြမွာ ခ်ိတ္ဆဲြျပသထားတဲ့ နိပါတ္ေတာ္ပန္းခ်ီေတြကုိ ျပည္သူထု ဘုရားဖူးေတြက အလြန္ ႏွစ္သက္ၾကပါတယ္။ အဲဒီဘုရားတန္ေဆာင္းေတြဟာ ျမန္မာျပည္သူလူထုအတြက္ အေကာင္းဆံုး ပန္းခ်ီ ျပတုိက္ႀကီးေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီအစဥ္အလာကုိ ဆက္လက္ထိမ္းသိမ္းထားၾကဖုိ႔ ေကာင္းပါတယ္။

နိပါတ္ေတာ္ပန္းခ်ီေရးနည္းဆုိတာ သီးျခား ျမန္မာပန္းခ်ီတရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဝင္ မဟာဝင္ဇာတ္ေတာ္ေတြကုိ အမ်ားျပည္သူက အလြန္စိတ္ဝင္စားၾကပါတယ္၊ သိခဲ့ရသေလာက္ အမ်ားဆံုး သြပ္ျပားေပၚမွာ ခံေဆးသုတ္ၿပီး အိမ္သုတ္ ဆီေဆးေတြနဲ႔ ေရးဆဲြၾကတာမ်ားပါတယ္။ မႏၱေလးကဆရာႀကီး ဦးေစာေမာင္တုိ႔၊ ဆရာႀကီး ဦးစံျမ စတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးေတြဟာ နိပါတ္ပန္းခ်ီေလာကမွာ ထိပ္တန္းဆရာႀကီးေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။

နိပါတ္ေတာ္ပန္းခ်ီေတြအျပင္ ျမန္မာျပည္သူလူထုဟာ ပန္းခ်ီနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ မဂၢဇင္းသ႐ုပ္ေဖာ္ပံုေတြကတဆင့္ အထိအေတြ႔ ပုိမ်ားပါတယ္။ မဂၢဇင္းဂ်ာနယ္ ႐ုပ္ျပဆုိတာေတြဟာ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ေရာက္ရွိတဲ့အတြက္ ျမန္မာ ျပည္သူလူထုနဲ႔ အမ်ားဆံုးထိေတြ႔ႏုိင္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။

ဒုတိယကေတာ့ စီးပြားေရးဆုိင္းဘုတ္ ပန္းခ်ီေတြနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္႐ံုဆင္ ပုိစတာပန္းခ်ီမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္ၿပီးေခတ္ ျမန္မာ မဂၢဇင္း ဂ်ာနယ္စာေစာင္႐ုပ္ျပေတြမွာ နာမည္ႀကီးတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးေတြကေတာ့ ဦးေငြကုိင္၊ ဦးဘၾကည္၊ ဦးကုိေလး၊ ဦးအုန္းလြင္ ဦးစန္းလြင္၊ ဦးျမတ္ေက်ာ္ စတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးဦးေငြကုိင္၊ ဦးဘၾကည္၊ ဦးျမတ္ေက်ာ္ စတဲ့ ဆရာႀကီးေတြဟာ စီပြားေရးသ႐ုပ္ေဖာ္ပန္းခ်ီေတြအျပင္ Fine Art ပန္းခ်ီကားႀကီးေတြလည္း ေရးဆဲြၾကပါတယ္။ ဒုတိယကမၻာစစ္အၿပီး ျမန္မာပန္းခ်ီေလာက အေျခအေန တေစ့တေစာင္းကုိ ေရွ႕အပတ္ေတြမွာ ဆက္လက္တင္ျပပါမယ္။

က်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ က်ေနာ္ ဝင္းေဖပါ။

(၁၂-၁၁-၀၈ (ၾကာသပေတးေန႔) ဘီဘီစီ ျမန္မာပိုင္းအစီအစဥ္ မွ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္
© 2010 MoeMaKa Radio & Multimedia

No comments: