-
ႏိုင္ငံေရးက ကိုယ္နဲ႕မဆုိုင္ဘူးလို႔ မေျပာပါနဲ႕၊ ႏိုင္ငံေရးက ကိုယ္အေပၚတိုက္ရိုက္သက္ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္--ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုရင္ ျပည္သူ႕အားနဲ႔လုပ္မယ္ --က်မတို႕ကို ျပည္သူက ယံုၾကည္ရင္ ၊ ေထာက္ခံရင္ ၊ လက္တြဲရင္္ က်မအားရွိပါတယ္ --

Saturday, April 17, 2010

အ၀ါး မ၀ေသာ


Written by သုေမာင္
Friday, 26 March 2010 05:01


၁၉၉၁ ခုႏွစ္ေလာက္က ျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ့္ထံ စာေရးဆရာ ေလသူရဲတစ္ဦး(ဦးလွ၀င္း- ေက်ာက္မ်က္ကုန္သည္) ေရာက္လာပါသည္။ သူ၏ ေက်ာက္မ်က္ သင္တန္းတြင္ ၆ လမွ် အခမဲ့ သင္တန္း တက္ပါရန္ လာေရာက္ အကူအညီ ေပးျခင္းပင္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ ေက်ာက္မ်က္ေ၀းလို႔ အႏုပညာ စီးပြားေရးပင္ စိတ္၀င္စားသူ မဟုတ္ေပရာ ျငင္းဆိုခဲ့ပါေသးသည္။ သူက ဇြတ္အတင္း ေတာင္းဆိုသျဖင့္ ပညာတစ္ရပ္ တတ္ထားလည္း မနည္းဘူး ဟူ၍ သေဘာတူလိုက္ ပါသည္။ တကယ္လည္း ေက်ာက္မ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ သိပ္ကြၽမ္းက်င္စြာ မတတ္ေျမာက္ခဲ့ ေသာ္လည္း စက္မႈပံုဆြဲ တတ္ကြၽမ္းထားေသာ ကြၽန္ေတာ့္အဖို႔ ေက်ာက္မ်က္တို႔၏ အလင္းတန္း ယိုင္ပံု၊ ေက်ာက္မ်က္ပံု ေပၚပံု၊ ေက်ာက္မ်က္ အလွေသြးပံု စသည္မ်ား ေလ့လာခြင့္ ရပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ေက်ာက္မ်က္မ်ားကို လည္ဆြဲ၊ လက္စြပ္၊ လက္ေကာက္ စသည္ျဖင့္ ဆင္ျမန္းသျဖင့္ က်န္းမာေရး စိတ္ဓာတ္မ်ားႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ပံုမ်ား၊ ေက်ာက္မ်က္ ေရွးေဟာင္း ဒ႑ာရီမ်ားကို သိရွိခြင့္ ရခဲ့ပါသည္။

ထိုအေတာ အတြင္းမွာပင္ ျမန္မာ မဂၢဇင္း ေလာက၌ အလြန္ ေအာင္ျမင္ေသာ စီးပြားေရး မဂၢဇင္းႀကီး တစ္ေစာင္ ထြက္ရွိေနပါသည္။ ဦးလွ၀င္းလည္း ပါ၀င္ ေရးသား ေနပါသည္။ ဦးလွ၀င္းက “ကိုသုေမာင္လည္း ၀င္ေရးစမ္းပါ။ ပိုၿပီး လွပတဲ့ ေဆာင္းပါးေတြ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္” ဟု အဆိုျပဳရာ စိတ္၀င္စားသြားပါသည္။ ေနာက္တစ္ေၾကာင္းမွာ ထိုစီးပြားေရး မဂၢဇင္း တာ၀န္ခံ အယ္ဒီတာမွာ ကြၽန္ေတာ္က တစ္ဖက္သတ္ ေလးစားေနေသာ စာေရးဆရာ ျဖစ္ေနျခင္းပင္။ ထူးျခားတာက ထိုစာေရးဆရာမွာ စီးပြားေရး မဂၢဇင္းတြင္ အယ္ဒီတာ လုပ္ေနေသာ္လည္း သူ၏ ၀တၳဳတိုမ်ားမွာ အေျခခံ ဘ၀ ေအာက္ေျခ လူတန္းစားမ်ား အေၾကာင္းျဖစ္ေနျခင္းပင္။ (ဒါကေတာ့ ဒီကေန႔ ကိုယ္ပိုင္ကားႏွင့္၊ တိုက္ႏွင့္ ေနထိုင္ၿပီး ဆင္းရဲသားမ်ား အေၾကာင္း ဒိုင္ခံ ေရးေနေသာ စာေရးဆရာမ်ားစြာ ရွိေနသျဖင့္ မေျပာပေလာက္ပါေပ။) ေရးေဖာ္ရသည္ကိုပင္ ခ်ီးက်ဴး ဂုဏ္ျပဳရေပသည္။

သို႔ႏွင့္ ထိုအယ္ဒီတာထံ ကြၽန္ေတာ္ ဖုန္းဆက္ေလသည္။
“ဆရာ ကြၽန္ေတာ္ စာမူတစ္ပုဒ္ ပို႔ခ်င္လို႔ပါ”

ထိုအခ်ိန္က ကြၽန္ေတာ့္မွာ မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာမ်ား ၀ိုင္း၀ိုင္းလည္ ေနေသာ ကာလျဖစ္သျဖင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ ကို အထင္ေရာက္ေနတာလည္း ပါပါ လိမ့္မည္။ ေစာေစာက ေျပာသလို ပုဂၢိဳလ္ ခင္လို႔ တရားမင္တာလည္း ပါပါသည္။ ထိုအခါ သူ႔စကားျပန္ကို တအံ့တၾသ ၾကားရပါသည္။
“ကိုသုေမာင္က ကြၽန္ေတာ့္မဂၢဇင္း မူ၀ါဒကို သိလို႔လား”
တဲ့။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ရွက္ရွက္ႏွင့္ တယ္လီဖုန္း အသာခ်လိုက္ရပါ သည္။ တကယ္ေတာ့ “ေက်ာက္မ်က္” ဒ႑ာရီ အေၾကာင္း ေရးခ်င္သည္ကို နိဒါန္း ပ်ဳိးရမွာ ကြၽန္ေတာ္ ေမ့သြားပါသည္။ ခဏေနေတာ့ သူ႔ထံ ဖုန္းျပန္ ဆက္ရာ သူမရွိေတာ့ေပ။ လက္ေထာက္ အယ္ဒီတာေလး လာကိုင္ပါသည္။

“ဆရာေလးေရ ခင္ဗ်ားတို႔ မဂၢဇင္းမူနဲ႔ ကြၽန္ေတာ့္စာမူ ခြင္မက်လို႔ မပို႔ေတာ့ ပါဘူးဗ်ာ”

ဆိုေတာ့ အားနာစြာ၊ နားလည္စြာ ပင္ အယ္ဒီတာေလးက ျပန္ေျပာရွာပါသည္။
“ဆရာ့ကို ကြၽန္ေတာ္ နားလည္ပါတယ္ ဆရာ”
တဲ့။ ေနာက္ပိုင္း ထိုမဂၢဇင္းႀကီးႏွင့္ အတူ ထိုဘ၀ စာေရးဆရာ အယ္ဒီတာလည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားပါသည္။

တစ္ေလာက အယ္ဒီတာႏွင့္ ထုတ္ေ၀သူ အမ်ဳိးသမီးငယ္မ်ား ကြၽန္ေတာ့္ထံ ေရာက္လာၾကပါသည္။ ထံုးစံအတိုင္း စာမူ ေတာင္းရန္ျဖစ္ပါသည္။ သူ႐ို႕ ျပန္လည္ အသက္သြင္းမည့္ မဂၢဇင္းႀကီး အတြက္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုမဂၢဇင္းႀကီး ပထမအႀကိမ္ ထုတ္ေ၀ ေအာင္ျမင္စဥ္က ပထမဆံုး တစ္အုပ္ အမွတ္(၁)မွ ရပ္တန္႔ သြားသည္အထိ အယ္ဒီတာပုဂၢိဳလ္စြဲျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္ ေရးသားေပးခဲ့ပါသည္။ ေနာက္ေတာ့ တိမ္ျမဳပ္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရာမွ ယခုတစ္ဖန္ ျပန္လည္ဆန္းသစ္မွာ ျဖစ္သည္။ ျပႆနာမွာ ယခုထုတ္ေ၀မည့္သူမ်ား၊ အယ္ဒီတာမ်ားကို ပုဂၢိဳလ္ေရး မေက်နပ္သူ စာေရးဆရာ အခ်ဳိ႕က သပိတ္ေမွာက္သျဖင့္ သူ႐ို႕ မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနၾကရွာပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ကမူ “လူငယ္မိန္းကေလးမ်ား” ဟူေသာ အသိ ျဖင့္ ခ်က္ခ်င္းပင္ စာမူေပးပါမည့္ အေၾကာင္း ကတိျပဳလိုက္ပါသည္။ ကေန႔လူငယ္မ်ား မိဘ ပိုက္ဆံ ခ်မ္းသာလို႔ျဖစ္ျဖစ္၊ ၀ါသနာေၾကာင့္ ျဖစ္ျဖစ္ စာေပ လုပ္ငန္းသို႔ ၀င္လာလွ်င္ ကြၽန္ေတာ္ ဦးစားေပးၿပီး စာမူခ်က္ခ်င္းေပးပါ သည္။ ကုန္ကုန္ေျပာရလွ်င္ တစ္ေန႔စာ တစ္ပုဒ္ ၿပီးေအာင္ ေရးေသာ ကြၽန္ေတာ့္မွာ တစ္လ တစ္လ၊ တစ္ပတ္တစ္ပတ္ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္း ေတြ လက္ေဆာင္ရတာ အိမ္မွာပံုေနသည္။ သို႔ေသာ္ မီးပိြဳင့္လို၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္လို ေနရာ မ်ဳိးမွာ လက္ေပြ႕ဂ်ာနယ္ ေရာင္းေသာ လူငယ္ ေလးေတြေတြ႕လွ်င္ ကိုယ့္ရွိၿပီးသားေပမည့္ထပ္ ၀ယ္အားေပးပါသည္။

ဆိုၾကပါစို႔ရဲ႕။ ထိုမဂၢဇင္း ပထမအုပ္ အတြက္ စာမူေပးေသာ အခါ ေစတနာပိုၿပီး ဆက္တိုက္ ေပးႏိုင္မည့္ စာမူ အမ်ဳိးအစားကို ေရးေပးပါ သည္။ (သူ႐ို႕ကလည္းလစဥ္ေတာင္းတာပါ။) ေအာင္မယ္ စာမူခႏွင့္ အတူ အရက္ အေကာင္းစား တစ္ပုလင္းပါ ပါလာေသး၏။ ေဟာ ဒုတိယ အုပ္လည္းက်ေရာ စာမူေတာ့ ပါပါရဲ႕၊ စာအုပ္ လက္ေဆာင္ႏွင့္ စာမူခ ခုထိ လာမပို႔သည့္ျပင္ ကြၽန္ေတာ့္ထံ လံုး၀ အဆက္အသြယ္ မလုပ္ေတာ့ပါ။ မဂၢဇင္းပဲ ရပ္တန္႔သြားတာလား၊ ဘုရားၿပီး ျငမ္းဖ်က္တာလား မသိရပါေပ။

တစ္ခါကလည္း လူငယ္တစ္စု ဂ်ာနယ္ အသစ္တစ္ေစာင္ အတြက္ စာမူ ေတာင္းလာပါ သည္။ ေခြးၿမီးေကာက္ သုေမာင္သည္ လူငယ္ ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ (စာေပကိစၥဆိုတာႏွင့္) ခ်က္ခ်င္းပင္ သဒၶါ၊ ေစတနာေတြ ေရစီးကမ္းၿပိဳ လိုက္ေတာ့၏။ သူ႐ို႕ကလည္း အပတ္စဥ္လိုခ်င္ သည္ဟု ႏွမ္းေထာင္းျဖဴးေလရာ ကြၽန္ေတာ့္မွာ သူငယ္ခ်င္း အယ္ဒီတာ တစ္ေယာက္၏ ဂ်ာနယ္တြင္ နိဒါန္းပ်ဳိးထားေသာ အခန္းဆက္ေဆာင္း ပါးကို ေတာင္းပန္ၿပီး လူငယ္လက္သစ္မ်ားသို႔ လႊဲေပးလိုက္ပါသည္။ ဘာၾကာမလဲ သံုးေလး ပတ္လည္းရွိေရာ “ဖုတ္ေလတဲ့ငါးပိ” ျဖစ္သြား ပါေတာ့သည္။ သတင္းစံုစမ္းေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ ေဆာင္းပါးႏွင့္ သူ႐ို႕ဂ်ာနယ္ မူမကိုက္လို႔တဲ့။ လက္ကေလး ၆ ခါ လႈပ္႐ံုႏွင့္၊ “ဟယ္လို” ဟု တစ္ခြန္း ေျပာ႐ံုႏွင့္ ကြၽန္ေတာ့္အား အက်ဳိး အေၾကာင္း ေျပာလို႔ ရပါသည္။ သို႔ေသာ္ အားနာလို႔လား၊ ေသာက္ဂ႐ုမစိုက္လို႔လား မသိ။ ခပ္တည္တည္ပင္ အဆက္ ျဖတ္လိုက္ၾကေလသည္။ ဒါေတာင္ ကြၽန္ေတာ့္ အခန္းဆက္ ေဆာင္းပါးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အသံုးျပဳရန္ ကြၽန္ေတာ့္အား ႐ႈေထာင့္ေပါင္းစံုမွ ဓာတ္ပံုေပါင္း မ်ားစြာ ႐ိုက္သြား၏။ ထိုေဆာင္းပါး အတြက္ အသံုးျပဳရန္ လိုအပ္ေသာ သ႐ုပ္ ေဖာ္ပံုအတြက္ ကြၽန္ေတာ္ပိုင္ ပစၥည္းမ်ား၊ ပန္းခ်ီကားမ်ား တစ္ေနကုန္ ဓာတ္ပံု ႐ိုက္သြားေသး၏။ ဘယ့္ႏွယ္ စဥ္းစား ရမွန္း မသိေတာ့ေပ။ တစ္ခါတစ္ရံ စာေပ ပြဲမ်ားတြင္ ေတြ႕ေသာအခါမ်ားက်ေတာ့ လည္း ဘာမွ်မျဖစ္သလို “ဆရာ ေနေကာင္းလား”တဲ့။ စကတည္းက ယခုတိုင္ မက်ဆံုးေသးေသာ မဂၢဇင္း ႀကီးတစ္ေစာင္က ပံုမွန္အခန္းဆက္ ေဆာင္းပါး ေတာင္းသျဖင့္ “သမီးစိုးအိမ္ သူထံ ေပးစာ” သေဘာလူငယ္လံုမငယ္ ပညာေပးစာ သေဘာေရးေပးခဲ့ရာ အပုဒ္ ၂၀ ခန္႔ ရွိသြားခဲ့ပါသည္။

တစ္ခါတြင္ စာဖတ္သူေပးစာက႑တြင္-
“သုေမာင္ရဲ႕ သမီးထံေပးစာ ေဆာင္းပါးဟာ သံုးမရတဲ့ အလကား အေပါစားပဲ။ ဒီလို မဂၢဇင္းမွာ မသံုးသင့္ဘူး။ ဆက္မထည့္သင့္ဘူး”
စသည္ျဖင့္ ပက္ပက္စက္စက္ အၾကံျပဳထားပါသည္။ ႐ိုး႐ိုးသားသား ေျပာရလွ်င္ ကြၽန္ေတာ္၏ စာမူမွန္သမွ် ေစတနာမပါတာ မရွိပါ။ ထိုစာမူမ်ား မွာလည္း မိန္းကေလးငယ္တို႔အား ယဥ္ေက်းမႈ အေျခခံမ်ား ရွင္းျပထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

ကြၽန္ေတာ္သည္ မ်ဳိးခ်စ္ မ်က္ကန္း မဟုတ္ပါ။ ႐ိုးရာမွ ႐ိုးရာ မဟုတ္ပါ။ ႐ိုးရာကိုလည္း ေကာင္းတာ ေလးေတြ ျပန္သံုး၊ ေခတ္ေပၚထဲမွလည္း ယူသင့္တာယူဖို႔ သမီးကိုေျပာျပေနသည့္ သေဘာျဖစ္သည္။ တကယ္က သမီး စိုးအိမ္သူကိုေျပာေနေသာ္လည္း သမီး ႏွင့္ တစ္ရြယ္တည္းေသာ လံုမငယ္အား လံုးကို ေျပာေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ အယ္ဒီတာပုဂိၢဳလ္စြဲျဖင့္ ေရးမိတာ ကြၽန္ေတာ့္ အမွားဟုပင္ ဆိုရပါမည္။ တကယ္ေတာ့ ထိုမဂၢဇင္း ရပ္တည္ေန သည္မွာ အတို႔အေထာင္၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး ထိပါးမႈ၊ အကန္အခတ္၊ အပုပ္ခ်မႈ စေသာ အတုအေယာင္ ေ၀ဖန္ေရးစာမူ မ်ားေၾကာင့္သာျဖစ္ေၾကာင္း ကြၽန္ေတာ္ သတိမထားမိခဲ့ပါ။ ဤတြင္ ထိုမဂၢဇင္း၌ စာေရးဆရာမ်ာ းသာမက၊ စာဖတ္ သူေပးစာက႑မွ ပုဂိၢဳလ္မ်ားကပါ သံေယာင္လိုက္ၿပီး ဒီစာေရးဆရာျဖင့္ ေဆာ္ပေလာ္တီးလိုက္ဦးမွဆိုၿပီး ေပးစာ က႑မွ နာမည္ရ စာေရးဆရာမ်ားကို ဘုန္းႀကီးေခါင္းေခါက္ လုပ္လာပါေတာ့ သည္။ တကယ္ေတာ့ ထိုေပးစာေရးသူ မႏူးမနပ္မ်ားအျပစ္ မဟုတ္ပါ။ သူ႐ို႕ကလည္း လူႀကီးပခံုး ဖက္လွ်င္ နာမည္ႀကီးမည္ဟု ခံယူထားသူ စိတ္ဓာတ္ ေအာက္တန္းက်လွသူမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ တကယ္ေတာ့ ကိုယ္တိုင္ တကူးတက စာမူအခန္းဆက္ေတာင္းခံၿပီး လစဥ္ ပံုမွန္ တယုတယ ထည့္ေပးေနေသာ မိတ္ေဆြ အယ္ဒီတာမွာသာ တာ၀န္ရွိေလ သည္။ သူသည္ သူ႔မဂၢဇင္းရပ္တည္ ေရးအတြက္ မည္သည့္ “ဆူးလွည္း” ကိုမဆို တြန္းဆြဲေနေသာ သူသာတည္း။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ဆက္မေရးေတာ့ပါ။ ေပးစာေရးသူေၾကာင့္လည္းမဟုတ္၊ အယ္ဒီတာေၾကာင့္လည္း မဟုတ္။ သမီးထံ ေရးစရာ အေၾကာင္းအရာ ရွားပါးလာေသာေၾကာင့္သာ ျဖစ္၏။ သူ႐ို႕ကိုပင္ ေက်းဇူးတင္ရေလေတာ့သည္။ ထို အခန္းဆက္ ေဆာင္းပါးကို ေစာင့္ဖတ္ေသာ စာဖတ္သူမ်ားကိုျဖင့္ အားနာရ ေလသည္။

တစ္ေလာက ကြာလတီ မဂၢဇင္း တစ္ေစာင္မွ လမ္းထြက္ အယ္ဒီတာမေလး တစ္စု အိမ္ေရာက္လာသည္။ “စာမူ” ကိစၥပင္ျဖစ္သည္။ ေခတ္ေပၚ အ၀တ္အစားမ်ား ၀တ္ဆင္ထားၾကၿပီး လွပငယ္ရြယ္ တက္ႂကြေနၾကသည္။ ထံုးစံအတိုင္း လူငယ္မ်ားကို ေစတနာ ေရစီးကမ္းၿပိဳ လိုက္မိျပန္သည္။
“ေအး ေအး ေရးေပးမယ္ သမီး ႐ို႕။ စာမူၿပီးရင္ ေလးေလး ဖုန္းဆက္ လိုက္မယ္”

ၿပီးေရာေပါ့။ အဲ သဒၶါပိုၿပီး
“ဟဲ့ ညည္း႐ို႕တိုက္က ဘယ္နားလဲ။ ေလးေလးက တစ္ပတ္ တစ္ခါႏွစ္ခါ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းတိုက္ေတြ အလည္ ထြက္တယ္။ ၾကံဳရင္ ၀င္လည္ရတာေပါ့”
ဟု သြားေျပာမိသည္။ ထိုအခါ
“ဆရာတို႔ ျခံေရွ႕က ဘတ္စ္ကား ၃၄ စီး၊ တာေမြမွာဆင္း၊ (__)ျပန္စီး။ ဘယ္မွတ္တိုင္ဆင္း၊ ဘယ္လမ္းထဲ ေလွ်ာက္၀င္။ အမွတ္ဘယ္ေလာက္။ ဘယ္ႏွလႊာ...” စသည္ျဖင့္ လမ္းညႊန္ ေလရာ ရင္ေမာရေလသည္။ ရယ္ခ်င္ ပက္က်ိျဖစ္ရေလသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လို စာေရးဆရာႀကီးေတြ ကိုယ္ပိုင္ကား မရွိဟု ထင္ေနေသာ အစြဲကား မေပ်ာက္ ေသးပါတကား။ စာေရးဆရာ ဟူသမွ် ငမဲြေတြဟု ယူဆေသာ ၀ါဒသည္ ေခတ္မီ ပါသည္ဟုဆိုေသာ သူငယ္မမ်ားအား ဘာေၾကာင့္ ခုတိုင္ လႊမ္းမိုး ေနပါသနည္း။ ကေန႔ စာေရးဆရာေတြ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ ၀တ္ၿပီး စူပါဆလြန္း စီးေနတာ မသိေလေရာ့ သလား။ သုေမာင္ႀကီးမွာ ကားတစ္စီးေတာ့ ရွိပါေၾကာင္း၊ အနည္းဆံုး ဖိုးေသာၾကာ ကားေလာက္ေတာ့ ကပ္စီးႏိုင္ေၾကာင္း မသိတာ အံ့ၾသစရာ ျဖစ္သည္။ သည္အတြက္ ဂုဏ္ယူေနတာ မဟုတ္ပါ။ အထင္ေသး ခံရျခင္း အတြက္လည္း ၀မ္းနည္းစရာ မဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ သူ႐ို႕၏ ေခတ္မီ အ၀တ္အစား၊ အေနအထိုင္၊ အေျပာအဆို၊ အလုပ္ အကိုင္ႏွင့္ အယူအဆ၀ါဒ မဟပ္မိတာကိုသာ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနပါသည္။

No comments: