-
ႏိုင္ငံေရးက ကိုယ္နဲ႕မဆုိုင္ဘူးလို႔ မေျပာပါနဲ႕၊ ႏိုင္ငံေရးက ကိုယ္အေပၚတိုက္ရိုက္သက္ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္--ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုရင္ ျပည္သူ႕အားနဲ႔လုပ္မယ္ --က်မတို႕ကို ျပည္သူက ယံုၾကည္ရင္ ၊ ေထာက္ခံရင္ ၊ လက္တြဲရင္္ က်မအားရွိပါတယ္ --

Thursday, February 18, 2010

ရွား




ညဘက္ အိမ္သားမ်ား စံုေသာအခါ တစ္ေန႔တာ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားကို အလုအယက္ ေျပာ ၾကျခင္းသည္။ ကြၽန္မတုိ႔ မိသားစုေလး၏ ယဥ္ေက်းမႈ တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ႐ံုးမွ ျပန္လာေသာ သားႀကီးက သူ႔လက္ထဲမွာ ပါလာေသာ အထုပ္ေတြထဲမွ ဒါက ဘယ္သူ႔အတြက္ စသျဖင့္ ခဲြတမ္း ခ်စဥ္၊ သူ႔သမီး ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ သားေလးက မတ္တပ္ရပ္လ်က္ သူတုိ႔ ရမည့္ ပစၥည္းကို လက္ခံ ယူၾကဆဲ။ ကြၽန္မကား ဧည့္ခန္းေထာင့္မွာ ရွိသည့္ နံရံ
ကပ္ ေရျမႇဳပ္ ေမြ႔ရာေပၚ အသာအယာ လွဲရင္း သူတုိ႔ႏွင့္ စကား ေျပာေနက် ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ေန႔တာ အေမာမ်ားကို အားတက္ စရာမ်ားျဖင့္ ဖလွယ္ တတ္ၾကပါသည္။ သတင္း အထူးအဆန္းမ်ား ၾကားခဲ့ သူကလည္း ဤအခ်ိန္တြင္ တင္ျပေလ့ ရွိသျဖင့္ ဤအခ်ိန္ကို မဟာဆန္ဆန္ “ညဥ့္ညီလာ” ဟု ကြၽန္မက မွည့္ေခၚ ထားခဲ့သည္။

အေမေရ . . . ေျပာရဦးမယ္။ အခု အီးဗီဒီ အသစ္ေပၚေနၿပီ။ စက္က ခပ္ေသးေသး၊ အေခြ တစ္ေခြပဲ ဆန္႔တယ္။ ဒါေပမယ့္ တီဗီတစ္လံုး သပ္သပ္ မလုိေတာ့ဘူး။ လက္ပ္ေတာ့လုိပဲ ဖြင့္လုိက္ရင္ အဲဒီမွာ ၾကည့္လုိ႔ရၿပီ။ ဆယ့္ႏွစ္ လက္မတီဗီစက ရင္ဆုိပါေတာ့။ ေစ်းကလည္း ခ်ဳိလုိက္တာ။ ရွစ္ေသာင္းထဲဟု ေျပာေသာ စကား။ သူ႔ သမီး အပ်ဳိေပါက္ေတြက ခုန္ဆြခုန္ဆြ လုပ္ကာ ၀ယ္မယ္ ၀ယ္မယ္ဟု ေအာ္ၾကသည္။ ေ၀ဖာေတြ ပလုပ္ပေလာင္း စားေနေသာ သားငယ္ေလးကလည္း မုိက္တယ္၊ မိုက္တယ္ သားသားအရင္ ဦးထားၿပီေနာ္။ မမႀကီး တို႔အခန္းထဲ ယူမသြား ရဘူးဟု ေျပာသည္။ သူ႔အေဖ၏ မ်က္ႏွာႀကီးကား ၇ ထပ္သို႔ တက္လာ ကာစႏွယ္ မဟုတ္ေတာ့။ သီတာ ၇ တန္၊ ေတာင္ယံ ၇- ဆင့္မွ စီးက်လာေသာ စမ္းေရ ေသာက္ရသည့္ႏွယ္။

ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔ ထမင္း စားၾကသည္။ ေဟ့ ေဟ့ ဒါ ငါ့အေမ အတြက္၊ ငါ့အေမ ႀကိဳက္တတ္လုိ႔ ၀ယ္လာတာ၊ သြားသြား ေရခဲ ေသတၲာထဲ သိမ္းထားလုိက္၊ မနက္က် ေႏြးစားလိမ့္မယ္ဟု ထမင္း ဗလံုးပေထြးႀကီးႏွင့္ ေျပာေနသံလည္း ၾကားရ၏။ သူ႔ သမီးေတြ၏ စာရင္း တင္ျပမႈ အသစ္မ်ား ကိုလည္း ၾကားရ၏။ လူႀကီးပီပီ ညစာ ေစာေစာ စားထားၿပီး ေမြ႔ရာေပၚ ထမင္းလံုး စီေနသည့္ ကြၽန္မကား တင္ျပစရာ မရွိေတာ့၍ မ်က္လံုး ေမွးရင္း သူတုိ႔ေျပာသည့္ လက္ပ္ေတာ့ႏွင့္ တူေသာ အီးဗီဒီ ဆုိတာကို ေတြးေနမိပါသည္။

ကေလးေတြေရာ၊ ကေလးေတြ အေဖေရာ၊ ၀ယ္ခ်င္တာေတြက ဆံုးႏုိင္တယ္ပဲ မရွိေတာ့တာပါလား။ အီးဗီဒီ ဆုိတာကို ၀ယ္ခဲ့တာပင္ ဘာၾကာေသး လုိ႔လဲ။ ဧည့္ခန္းမွာ ထားသည့္ ကြၽန္မ၏ ၂၁ လက္မ တီဗီႀကီးက တစ္ခါမွ ဆုိင္မေရာက္ဖူးေသး။ ဆယ့္ငါးႏွစ္ သက္တမ္း အတြင္း တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ပင္ ေနရာ မေရြ႕ေသး။ သူက အေပၚ စက္ေပါ့ေလ။ သူ႔ေအာက္မွာ ထားေလ့ ရွိသျဖင့္ ေအာက္စက္ဟု အေခၚ ခံရေသာ ျပစက္ေတြက ဘယ္ႏွစ္ခါ ေျပာင္းခဲ့ၿပီ မမွတ္မိေတာ့။ ပထမဆံုး ဗီဒီယို ျပစက္ကေလး။ ေလးငါးႏွစ္ အထိ ေကာင္းေသး။ ေနာက္ေတာ့ စက္ထဲ ေၾကာင္႐ွဴး ေပါက္လုိက္လုိ႔ ဆုိၿပီး ပ်က္သြားခဲ့သည္။ ဗီစီဒီ လွလွႀကီးေတြ ေပၚလာတာႏွင့္ အေတာ္က်ၿပီး ဟိုစက္ ကေလးကို ျပင္ေတာင္ မျပင္ေတာ့။ ျပင္ဆုိင္ကို အလကား ေပးလုိက္သည္တဲ့။ ေနာက္ေတာ့ ဗီစီဒီေတြက ထစ္ျပန္ေရာ။ ဟိုတစ္ေခြ ထစ္သည္ အေခြထစ္ႏွင့္ စိတ္ညစ္စရာ။
Page 2 of 2
သို႔ျဖင့္ ဒီဗီစီဆုိ မထစ္ဘူးဆုိ ၿပီး DVD ကို ၀ယ္သည္။ မၾကာခင္ DVD ကို ဒီ အတုိင္းထားလုိက္ၿပီး အီးဗီဒီ ဆုိတာ ၀ယ္လာသည္။ ဒါကိုရေတာ့ ေမာင္ႏွမေတြ လုၾကသည္။ အစ္မေတြက ကိုရီးယားဇာတ္ ကားရွည္ ၾကည့္ခ်င္သည္။ ေမာင္ေလးက ေၾကာင္ႏွင့္ ႂကြက္။ ၿပီး ဂိမ္းလည္း ႏွိပ္ခ်င္ ေသးသတဲ့။ ၂၁ လက္မ တီဗီေရွ႕မွာ တြန္းၾက ထိုးၾက၊ ငိုၾက ယိုၾက။ ေနာက္မၾကာခင္ သူတုိ႔ အေဖက ၁၈ လက္မ တီဗီေလး တစ္လံုး၊ အရစ္က်ေခ်လုိ့ ရတယ္ဆုိၿပီး ၀ယ္ခ်လာကာ သမီးေတြ အခန္း ပို႔လုိက္သည္။ ဒီဗီဒီျပစက္ အေဟာင္းကို အခန္းထဲ ေရႊ႔ ၾကသည္။ အခန္းထဲမွာ ကိုရီးယား၊ အျပင္မွာ ေ၀ါ့လ္စ္ဒီ စေနေပါ့။

ဒီလုိ ရန္ပြဲ ေအးသြားေတာ့ သူတုိ႔ အေဖလည္း ၀မ္းသာသည္။ ကြၽန္မတုိ႔ သားအမိက ဘာမွ မၾကည့္ဘူးလားဟု ေမးစရာ ရွိ၏။ သားႀကီးက သူ႔သားေလး အိပ္သြားေတာ့မွ သူ႔စိတ္ႀကိဳက္ စစ္ကားေတြ ၾကည့္သည္။ ကြၽန္မ တစ္ေရးႏိုး နာရီျပန္ တစ္ခ်က္ေလာက္ အထိ သူ ၾကည့္တုန္း။ ဟဲ့ေကာင္ ခုထိ မအိပ္ေသးဘူးလားဟု ကြၽန္မ ေရအိမ္ သြားရင္း ေအာ္ေတာ့ ဟုတ္ကဲ့ အေမဟု ၁၈ ႏွစ္သားေလးလုိ ျပန္ေျပာၿပီး တီဗီကို ပိတ္သည္။ ကြၽန္မ ႏိုးမွာစိုးလုိ႔ အသံတိတ္ ပိတ္ၿပီး ၾကည့္ေသာ သူ႔ကို ကြၽန္မ ေက်းဇူး တင္ပါသည္။ ကိုယ္ကေတာ့ ဘာဆုိ ဘာမွ မၾကည့္ခ်င္တာ ၾကာခဲ့ၿပီပဲ။ ၾကည့္လည္း မၾကည့္ခ်င္။ အသံလည္း မၾကားခ်င္။ သည္ေတာ့ ကိုရီးယားကား ဖြင့္လွ်င္လည္း ဒီအိမ္မွာ ကိုရီးယား စကား တတ္တဲ့ လူ ဘယ္သူ ရွိလဲဟု ေအာ္လိုက္ကတည္းက အသံပိတ္ၿပီး ၾကည့္ၾကရွာသည္။ ေက်းဇူး တင္ရတာပါပဲ။

ကြၽန္မသည္ တစ္ေနကုန္ စာေရးၿပီး ညဥ့္ဦးကတည္းက အိပ္ရာ ၀င္သူျဖစ္၏။ ဆမ္ထရင္ဆီးလ္ဗား ဆုိေသာ အားေဆးေၾကာင့္ အိပ္မေပ်ာ္ေသာ ညဟူ၍ မရွိ။ ေကာင္းေကာင္းအိပ္ေပ်ာ္ၿမဲ။ ညဘက္ စိတ္ကူးပင္ ယဥ္လိုက္ရသည္ မရွိ။ သည္ေန႔ေတာ့ သူတုိ႔ ေျပာသည့္ ျပစက္ႏွင့္ ဖန္သားျပင္ တြဲလ်က္ ရွစ္ ေသာင္းဆုိေသာ ပစၥည္းကို ေတြးေနမိသည္။ သူတုိ႔ ကံေကာင္းၾက၏။ ပစၥည္းေတြက ေပၚၿပီးရင္း ေပၚရင္း။ ကြၽန္မ ဘာသာျပန္ေသာ မားကက္တင္း စာအုပ္ထဲတြင္ အင္ႏုိေဗရွင္း ဆုိတာပါသည္။ အသစ္ၿပီး အသစ္ တီထြင္ ေနရမွာ ဆုိပဲ။ ဤအသစ္ ေခတ္ႀကီးထဲတြင္ ေနာက္ ထပ္လည္း အသစ္ေတြ ေပးႏုိင္ဖို႔ အသစ္ သုေတသနေတြကို အရင္းအႏွီး သန္းခ်ီၿပီး လုပ္ေနၾကဆဲတဲ့။ ဟူး . . . ေမာ လုိက္တာ။

တုိ႔ငယ္ငယ္က ဆုိရင္ . . .
ကြၽန္မတုိ႔ ငယ္ငယ္က အေၾကာင္း ေတြးလုိက္လွ်င္ေတာ့ ဘာမွ ေမာစရာ မရွိ။ ေအးပါဘိ။ ခ်မ္းပါဘိ။ ေပ်ာ္ပါဘိ။ ကြၽန္မတုိ႔ ေခတ္မွာ အေဖတို႔ ေခတ္လို “ဓာတ္စက္” မရွိေတာ့ေပ။ ေရဒီယို ေပၚေနၿပီ။ သို႔ေသာ္ ေရဒီယို ဆုိတာက၊ ေရႊကူ တစ္ၿမိဳ႕လံုးမွာ သံုးေလးလံုးပဲ ရွိေသး သည္။ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္တို႔ က်ဆံုးေသာ သတင္း ဆုိလွ်င္ ကာကာရမ္း ဆုိေသာ ကုလား သူေဌးအိမ္မွ ေရဒီယိုက လႊင့္တာကို ၾကားခဲ့ရတာဟု အေမ ေျပာဖူးသည္။

ကြၽန္မတုိ႔သည္ ေရဒီယို သတင္းလည္း မသိ။ ေရဒီယို သီခ်င္းလည္း မသိ။ ကြၽန္မတုိ႔ အတြက္ ေဖ်ာ္ေျဖေရးကား အလွဴ မဂၤလာပြဲမ်ားမွ ေလာ္စပီကာျဖင့္ ဖြင့္ေသာ ဓာတ္ျပား သီခ်င္းမ်ားတည္း။
“ဖိုးသာေအာင္ေရ ဗ်ဳိ ဗ်ဳိ . . . ေကာက္စိုက္ဖုိ႔ လုိက္မလား လုိက္မလား ထားပ်ဳိ႕မွာ သြားစို႔လာေတာ့” ဆုိေသာ ေမသစ္၏ သီခ်င္းကို အသံခ်ဲ႕စက္ ဖြင့္ရာက ၾကားရၿပီ ကြၽန္မတုိ႔ ေအာ္ဆုိၾကသည္။ မုိးရြာေလ ေအာ္၍ ေကာင္းေလ။ ႐ုပ္ရွင္ကိုလည္း ဘုရားပြဲခ်ိန္က်မွ ျမင္ရတာပါ။ ေက်ာ္ေဆြ၊ ေမဆန္း၊ အခ်စ္စန္း၊ ရႊင္လန္းေပ်ာ္ေပ်ာ္ ခ်စ္ရဲေဘာ္ ဆုိေသာ ခ်စ္ရဲေဘာ္ကားကို ဘုရားပြဲက ေသာင္ျပင္ေပၚမွာ ပိတ္ျဖဴကားႀကီး ေထာင္ျပသည္။ တေပါင္းေလ တျဖဴးျဖဴး၊ ပိတ္ကားက တလူးလူး၊ အ႐ုပ္ေတြက ရြဲ႕လုိက္ ေစာင္းလုိက္။ သည္ၾကားထဲပင္ ေက်ာ္ေဆြ ျမင္းစီးရင္း ရင္ခြင္ထက္မွာ ေမဆန္းကို ကန္႔လန္႔ ျဖတ္တင္ၿပီး ရန္သူ ေတြထဲက ကယ္လာပံု၊ ေက်ာ္ေဆြ မ်က္ႏွာေပၚက ေခြၽးသီးေလးေတြ ေဘးတုိက္ျမင္ရသည့္ ဆံပင္အေမာက္ ခုထိ စြဲေနတုန္း။

မၾကာမၾကာ ဆုိသလုိ က်န္းမာေရး ႐ုပ္ရွင္ဆုိတာေတာ့ လာတတ္ပါသည္။ ျပန္ၾကားေရး ဌာနက လမ္းေပၚမွာ လာျပေသာ ပညာေပး ကားမ်ားပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူလာမွ ကိုယ္ၾကည့္ ရတာမုိ႔ လမ္းဆံု လမ္းခြမွာ ပိတ္ကားႀကီး လာေထာင္ၿပီဆုိ ေပ်ာ္လုိက္ၾကသည့္ ျဖစ္ျခင္း။ ညစာ ေစာေစာ ခ်က္ၾက၊ စားၾက၊ ဖ်ာေနရာ ခင္းၾက။ ပိတ္ကားကို ႏွစ္ဘက္လံုးမွ ျမင္ရ သည့္တုိင္၊ ျပစက္ဖက္မွ ၾကည့္ခ်င္သျဖင့္ ျပစက္ဖတ္ ေျမျပင္မွာ ဖ်ာေနရာဦးရ သည္။

က်န္းမာေရး ႐ုပ္ရွင္မို႔ ေရနားကမ္းနား အိမ္သာ ေဆာက္လွ်က္ ၀မ္းေရာဂါ ျဖစ္တတ္ပံုျပေသာ ကားတုိေလး ပါသည္။ အၿမဲတမ္း လူထု အႀကိဳက္ျဖစ္ခဲ့တာက လူထုေအာင္သံ ဇာတ္ကားပါပဲ။ သည္ဇာတ္ကားကို ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒ ဆန္႔က်င္ေရး အျဖစ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏု ကိုယ္တုိင္ ဇာတ္ညႊန္း ေရးတာေတြ ဘာေတြ မသိပါ။ ေအာင္၀င္းအျဖစ္ ပီပီျပင္ျပင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ေသာ ဗုိလ္ဗကိုအား သေဘာက်သည္။ အရပ္ထဲက ပါးစပ္ဖ်ားတုိင္းမွာ ေခတ္စား သြားခဲ့ေသာ စကားကေတာ့ “ႏုိင္ငံေရး ဆုိတာ ကေလး ကစားစရာ မဟုတ္ဘူး” ဟူေသာ စကား မဟုတ္ပါ “ဗုိလ္ႀကီးေရ ကြၽန္မ ႏြားေလး ျပန္ေပးပါ” သာ ျဖစ္၏။

ဤသို႔ျဖင့္ ကြၽန္မတုိ႔သည္ ႐ုပ္ရွင္မ်ား ေတးဂီတမ်ားကို တမ္းတမ္းတတ ျဖစ္ခဲ့ၾကရေလသည္။ တစ္ႏွစ္မွာ ႏွစ္ခါ သံုးခါသာ ႀကံဳရသည္မုိ႔ တမ္းတရ၊ လြမ္းရ မဆံုးႏုိင္။ ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္၍ မၿပီးႏုိင္။ လူခ်င္းဆံုလွ်င္ ေျပာမဆံုးေပါင္ ေတာသံုးေထာင္။ ဘယ္ႏွျပန္ ၾကည့္ရ ၾကည့္ရ မ႐ိုးႏုိင္။

ယခုေတာ့ . . .
ေဒြးကလည္း ဧည့္ခန္းထဲ ၀င္လာသည္။ ရိန္းကလည္း သမီးေတြ အိပ္ခန္းထဲမွာ။ ကြၽန္မျဖင့္ သိပ္သေဘာ မေတြ႔လွပါ။ ဆံပင္ရွည္ရွည္၊ ၀တ္႐ံုရွည္ရွည္ ႏွင့္ မဲ့ကာ ရြဲ႕ကာ ဓားေရးျပ သူမ်ားကလည္း ေက်ာ္ေဆြ ျမင္းစီးတာ ျမင္ရသလုိ ၾကည္ႏူးဖြယ္ မရွိ။
ေခတ္ေဆြးႀကီးလုိ့ ကဲ့ရဲ႕လွ်င္လည္း ကဲ့ရဲ႕ ၾကပါေတာ့။ ဗီဒီယို၊ ဗီစီဒီ၊ ဒီဗီဒီ၊ အီးဗီဒီေတြကို တစ္ခု မပ်က္ခင္ တစ္ခု အသစ္လဲေနၾကေသာ သမီးေတြ၏ အသည္းႏွလံုးသည္ ရြာလယ္ေခါင္က ပိတ္ကားႀကီးဆီ ဖ်ာေနရာ သြားဦးေသာ ေမႏွင္း အပ်ဳိေပါက္ ကေလး၏ အသည္း ႏွလံုးေလာက္၊ ရင္ခုန္သံ မျမန္ႏုိင္ဆုိတာကေတာ့ အေသခ်ာဆံုး မ်ားစြာထဲမွ ေသခ်ာတာ တစ္ခုျဖစ္တာ ေသခ်ာပါ၀သည္။

ေရႊကူေမႏွင္း
© Copyright 2009, All Rights Reserved By Pae Phu Hlwar Magazine


ေရႊကူေမႏွင္း (ေခၚ)ေဒၚစိန္တင္သည္၁၉၉၀ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ကခ်င္ၿပည္နယ္ေရႊကူၿမိဳ႕နယ္မဲဆႏၵနယ္မွေရႊးေကာက္ခံရေသာအမ်ိုဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွၿပည္သူ႕လြတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ၿဖစ္ပါသည္။

No comments: