-
ႏိုင္ငံေရးက ကိုယ္နဲ႕မဆုိုင္ဘူးလို႔ မေျပာပါနဲ႕၊ ႏိုင္ငံေရးက ကိုယ္အေပၚတိုက္ရိုက္သက္ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္--ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုရင္ ျပည္သူ႕အားနဲ႔လုပ္မယ္ --က်မတို႕ကို ျပည္သူက ယံုၾကည္ရင္ ၊ ေထာက္ခံရင္ ၊ လက္တြဲရင္္ က်မအားရွိပါတယ္ --

Thursday, March 18, 2010

ဝင္းေဖ လြယ္အိတ္ ၁၉


ဘီဘီစီ ပင္တိုင္က႑
ဝင္းေဖ
မတ္ ၁၇၊ ၂၀၁၀
ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား …
ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္က က်ေနာ္နဲ႔ ေပၚဦးသက္တို႔ ပန္းခ်ီေရးၾကတဲ့အေၾကာင္းေတြ နည္းနည္းပါးပါး တင္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒုတိယ ကမၻာစစ္အၿပီး ျမန္မာပန္းခ်ီေလာကျပန္ၿပီး သက္ဝင္လႈပ္ရွားလာေတာ့ စစ္ႀကီးမျဖစ္ခင္ကနဲ႔ သိပ္ၿပီး ထူးထူးျခားျခား အေျပာင္းအလဲမရွိလွပါဘူး။
ဒုတိယကမၻာစစ္ မတိုင္ခင္က ျမန္မာပန္းခ်ီေတြဟာ ေရွးျမန္မာ့႐ိုးရာပန္းခ်ီေတြနဲ႔ သိသိသာသာ လမ္းခြဲထြက္ခဲ့ပါတယ္။ ေရွး႐ိုးရာ ျမန္မာပန္းခ်ီေတြရဲ႕ ထင္ရွားတဲ့လကၡဏာေတြကေတာ့ အဓိကအားျဖင့္ ေကာက္ေၾကာင္းေတြကို အားကိုးတယ္။ တိုင္းရင္းေဆးေရာင္ေတြဟာ သိပ္အေရာင္မစံုဘူး။ သဘာဝကို အတက္ႏိုင္ဆံုး တုပေရးဆြဲဖို႔ သိပ္မႀကိဳးစားဘူး။ အနီးအေဝး သေဘာတရားေတြ၊ ထုထည္သေဘာတရားေတြကို ျမည္ကာမတၱပဲ ေဖာ္က်ဴးၾကတယ္။ ေရွးျမန္မာပန္းခ်ီ အေျမာက္အမ်ားကို ဘုရားပုထိုးေတြက ဂူနံရံေတြမွာ အမ်ားဆံုး ေတြ႔ႏိုင္တယ္။ ေနာက္ ပုရပိုက္ေတြထဲမွာ ေတြ႔ႏိုင္တယ္။ လူေနအိမ္ေတြ၊ မင္းစိုးရာဇာအိမ္ေတြ၊ နန္းေတာ္ေတြမွာ ပန္းခ်ီကားႀကီးေတြကို တခမ္းတနား ခ်ိတ္ဆြဲတဲ့ အေလ့အထ အလြန္နည္းပါးခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္ပိုင္းေခတ္ ဘုန္းႀကီးပ်ံေလာင္တိုက္ေတြမွာေတာ့ စပ္ပန္းခ်ီနဲ႔ေရာၿပီးေတာ့ ပန္းခ်ီကားေတြ အမ်ားႀကီးေရးဆြဲ ထည့္သြင္းၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့လက္ရာေတြကိုေတာ့ ဘုန္းႀကီးပ်ံနဲ႔အတူ မစြန္႔ပစ္လိုက္ၾကဘဲနဲ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ ထိန္းသိမ္းထားခဲ့ၾကပါတယ္။
ေနာက္ေတာ့ အေနာက္တိုင္းနယ္ခ်ဲ႕ေတြနဲ႔အတူ ပထမ အမ်ဳိးအစား ေကာင္းတဲ့ ေရေဆးတို႔၊ ေျမေဆးတို႔၊ ဆီေဆး ေရာင္စံုေတြ ဝင္လာပါတယ္။ အဲဒီေဆးအေရာင္စံုေတြကို သံုးၿပီးေတာ့ကာ ေရွး႐ိုးရာ ျမန္မာ့ပန္းခ်ီဆရာႀကီးေတြက ျမန္မာနည္း ျမန္မာဟန္နဲ႔ပဲ ေရးဆြဲၾကပါေသးတယ္။
ေနာက္ေတာ့ အေနာက္ႏိုင္ငံသား နယ္ခ်ဲ႕အရာရိွဝန္ထမ္းေတြထဲမွာပဲ ပန္းခ်ီေရးတဲ့သူေတြပါလာၿပီးေတာ့ ေရးဆြဲၾကတာကို ျမန္မာေတြျမင္ေတာ့ အတုျမင္ အတတ္သင္ ေျပာင္းလဲေရးဆြဲၾကျပန္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အဂၤလိပ္ေတြကလည္း ျမန္မာေတြကို အေနာက္တိုင္းက သူတို႔နည္းပညာေတြကို သင္ေပးၾကပါတယ္။ အဓိကအားျဖင့္ကေတာ့ သဘာဝပံုတူေတြကို ေရးၾကတာပါပဲ။ ေတာေတာင္ေရေျမ ႐ႈခင္းပံုေတြ၊ ဘုရား ပုထိုး ေစတီ အေဆာက္အဦေတြ၊ လူပံု တရိစၦာန္ပံု စတဲ့ ပံုတူေတြကို ႀကိဳးစားၿပီး ေရးၾကတာပါပဲ။ လက္ရာေတြလည္း အေတာ္ႀကီးကို ေကာင္းလာလို႔ ႏိုင္ငံျခားသားေတြက အမ်ားႀကီး ဝယ္ယူစုေဆာင္း အားေပးၾကပါတယ္။ ခ်မ္းသာျပည့္စံုတဲ့ ျမန္မာထဲက ဝယ္ယူစုေဆာင္းတာကေတာ့ သိပ္နည္းပါတယ္။ ခုေခတ္လည္း ျမန္မာေတြဟာ ပန္းခ်ီကားဝယ္ယူ ထိန္းသိမ္းခံစားတဲ့ အေလ့အက်င့္ နည္းပါးပါေသးတယ္။
ဒုတိယကမၻာစစ္မျဖစ္မီက ျမန္မာပန္းခ်ီလက္ရာေကာင္း အေျမာက္အမ်ားဟာ ႏိုင္ငံျခားသားေတြလက္ထဲ ပါသြားတာပါပဲ။ ျမန္မာ့႐ိုးရာကေနၿပီးေတာ့ အေနာက္တိုင္းနည္းစနစ္ေတြကို ေျပာင္းသြားတဲ့ေနရာမွာ ေျပာင္းလဲတာဟာ မွန္ေပမယ့္ ပံုမွန္တိုးတက္သြားတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အေနာက္တိုင္းနည္းစနစ္ေတြကို ေျပာင္းလဲေလ့လာၾကတဲ့ေနရာမွာ အေတြးအေခၚကိုရယူတာ အားနည္းပါတယ္။ အေနာက္တိုင္း ေတြးေခၚပံု ေတြးေခၚနည္းကိုပါ အေလးအနက္ထားခဲ့ရင္ ျမန္မာပန္းခ်ီဆရာေတြဟာ ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာ့ဟန္ ႐ိုးရာအႏုပညာကို လြယ္လြယ္နဲ႔ စြန္႔ပစ္ထားခဲ့ၾကမယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာ့ဟန္မွာ အလွ သီးျခားရွိေနပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ လြတ္လပ္ေရးရတဲ့ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းေလာက္မွာ ပန္းခ်ီေအာင္စိုးလို႔ အမ်ားသိၾကတဲ့ ဦးေအာင္စိုးဟာ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ ရာဘင္ျဒာနတ္တဂိုး တည္ေထာင္တဲ့ စာနိနိကၠတန္ တကၠသိုလ္ကိုသြားၿပီးေတာ့ ပန္းခ်ီပညာ သင္ၾကားခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ျပန္လာတဲ့အခါ အိႏၵိယတကၠသိုလ္က အိႏၵိယ႐ိုးရာပန္းခ်ီကို တန္ဖိုးထား နားလည္လက္ခံၿပီးေတာ့ အေတြးအေခၚနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ေစတနာ စိတ္ခံစားမႈေတြကို ထည့္သြင္းေရးဆြဲတဲ့ နည္းပညာေတြကို သင္ယူရရွိခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ အယူအဆေတြကို ျမန္မာမဂၢဇင္း သ႐ုပ္ေဖာ္ပံုေတြေရးဆြဲရင္း ေဖာ္က်ဴးတင္ျပႏိုင္တဲ့အတြက္ ျမန္မာေခတ္သစ္ ပန္းခ်ီ က႑တရပ္ စတင္ေပၚေပါက္လာပါတယ္။
ပန္းခ်ီေအာင္စိုးထက္ေစာၿပီးေတာ့ ကမၻာ့ေခတ္သစ္ ပန္းခ်ီအေတြးအေခၚေတြကို ေလ့လာစူးစမ္းခဲ့သူကေတာ့ မႏၱေလးၿမိဳ႕က ေရႊဘို ဒဇယ္ၿမိဳ႕သား ဘဏ္မန္ေနဂ်ာ ဦးခင္ေမာင္ျဖစ္ပါတယ္။ ပန္းခ်ီေအာင္စိုးကုိ အေမွ်ာ္အျမင္ရွိရွိနဲ႔ စာနိနကၠတန္ တကၠသိုလ္ကိုသြားဖို႔ အၾကံေပးတိုက္တြန္းသူေတြကေတာ့ ျမန္မာကဗ်ာဆရာႀကီးမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီနဲ႔ ဆရာမင္းသုဝဏ္တို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ဆရာေအာင္စိုးလက္ကိုင္ျပဳတဲ့ ပန္းခ်ီဝါဒရဲ႕ အဓိကထူးျခားမႈကေတာ့ ပိုမိုလြတ္လပ္ၿပီး ရဲရင့္လာျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ သူလိုပဲ လြတ္လပ္မႈကိုရယူသူ ေနာက္တေယာက္ကေတာ့ ပန္းခ်ီနန္းေဝျဖစ္ပါတယ္။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ သူလည္းပဲ ဆရာေဇာ္ဂ်ီနဲ႔ ဆရာမင္းသုဝဏ္တို႔ရဲ႕ တပည့္ရင္းတေယာက္ျဖစ္ေနပါတယ္။ ပန္းခ်ီေအာင္စိုးဟာ သူ႔ရဲ႕အေတြးအျမင္သစ္ ေတြကို အေပ်ာ္တမ္းပန္းခ်ီေရးဆြဲတဲ့ ဘဏ္မန္ေနဂ်ာဦးခင္ေမာင္ထံမွာ ဆက္လက္ဆည္းပူးပါတယ္။ ဆရာဦးခင္ေမာင္ကေတာ့ ဒုတိယကမၻာစစ္ မျဖစ္ခင္ကတည္းက အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ ဝါရွင္တန္ဖိုင္းနန္႔စကူး က စာေပးစာယူသင္တန္းကို မွာယူသင္ၾကားခဲ့ပါတယ္။
ပန္းခ်ီေအာင္စိုးရဲ႕ ပန္းခ်ီဝါဒကို စိတၱဇပန္းခ်ီလို႔ ျမန္မာမႈျပဳ ဘာသာျပန္ခဲ့တဲ့အတြက္ ေနာက္ဆက္တြဲ ႐ႈတ္ေထြးမႈ အက်ဳိးဆက္ေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘာသာျပန္တဲ့သူေတြက အဂၤလိပ္လုိ Abstract art ဆိုတာကို အေျခခံၿပီး ဘာသာျပန္ၾကတာပါ။ ဒါေပမယ့္ အမ်ားကေတာ့ Abstract (စိတၱဇ) ဆိုတဲ့စကားကိုေကာက္ၿပီးေတာ့ အ႐ူးပန္းခ်ီ လို႔ ဘာသာထပ္ျပန္ရာကေန အကုန္လံုး ေရာ္တိေရာ္ရြတ္ေတြ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာပါပဲ။ အခုထိလည္း အဲဒီျပႆနာဟာ ျမန္မာျပည္မွာ ႀကီးထြားေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာေခတ္သစ္ပန္းခ်ီလႈပ္ရွားမႈမွာ ပထမမ်ဳိးဆက္ျဖစ္တဲ့ ဘဏ္ဦးခင္ေမာင္၊ ပန္းခ်ီေအာင္စိုး၊ ဦးနန္းေဝတို႔ၿပီးတဲ့ေနာက္ ဒုတိယမ်ဳိးဆက္မွာ ေပၚဦးသက္၊ ဗိသုကာခင္ေမာင္ရင္နဲ႔ ဝင္းေဖ (က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္) ပါဝင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က႑ကို ေနာက္အပတ္မွာ သီးျခားတင္ျပပါမယ္။
က်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။ က်ေနာ္ ဝင္းေဖပါ။
© 2010 MoeMaKa Radio & Multimedia

No comments: