-
ႏိုင္ငံေရးက ကိုယ္နဲ႕မဆုိုင္ဘူးလို႔ မေျပာပါနဲ႕၊ ႏိုင္ငံေရးက ကိုယ္အေပၚတိုက္ရိုက္သက္ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္--ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုရင္ ျပည္သူ႕အားနဲ႔လုပ္မယ္ --က်မတို႕ကို ျပည္သူက ယံုၾကည္ရင္ ၊ ေထာက္ခံရင္ ၊ လက္တြဲရင္္ က်မအားရွိပါတယ္ --

Friday, March 26, 2010

ဝင္းေဖ လြယ္အိတ္ - ၂၀


ဘီဘီစီ ပင္တိုင္က႑ဝင္းေဖ
မတ္ ၂၅၊ ၂၀၁၀ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား …
ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္က ျမန္မာေခတ္သစ္ပန္းခ်ီသမုိင္းရဲ႕ ပထမမ်ဳိးဆက္အေၾကာင္း အက်ဥ္းမွ်တင္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒီတပတ္ေတာ့ ဒုတိယမ်ဳိးဆက္ျဖစ္တဲ့ ေပၚဦးသက္ ခင္ေမာင္ရင္နဲ႔ ဝင္းေဖတုိ႔ အေၾကာင္းတင္ျပမွာပါ။ ပထမမ်ဳိးဆက္နဲ႔ တခ်ိန္တည္းမွာ လြတ္လပ္ၿပီးက်ယ္ျပန္႔တဲ့ ေခတ္သစ္ပန္းခ်ီကုိ စမ္းသပ္တဲ့ အထင္ကရ ျမန္မာပန္းခ်ီဆရာႀကီး ၂ ဦးရွိခဲ့ပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီပန္းခ်ီဆရာႀကီးေတြက ေခတ္သစ္ပန္းခ်ီအယူအဆေတြဟာ ႏုိင္ငံေရးအရ အရင္းရွင္ေတြရဲ႕ အေနာက္ကမၻာမွာ အေျခခံတယ္၊ ေဖာက္ျပန္တဲ့သေဘာေတြရွိႏုိင္တယ္ဆုိၿပီး စြန္႔လႊတ္ရပ္တန္႔သြားခဲ့ၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ ၂ ဦး အနက္က တဦးကေတာ့ အသက္အရြယ္ႀကီးလာၿပီး ကြယ္လြန္ခ်ိန္နီးတဲ့အခါက်မွ လြတ္လပ္ၿပီးက်ယ္ျပန္႔တဲ့ အယူအဆေတြနဲ႔ စမ္းသပ္ပန္းခ်ီေတြ ျပန္လည္ေရးဆဲြပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အလြန္ေနာက္က်သြားပါတယ္ ။ အဲဒီပန္းခ်ီဆရာႀကီး ၂ ဦး ႏုိင္ငံေရးေၾကာင့္ အႏုပညာကုိ ေနာက္တန္းပုိ႔ခဲ့တဲ့အတြက္ ျမန္မာျပည္အတြက္ အမ်ားႀကီးနစ္နာပါတယ္။
ေပၚဦးသက္ဟာ က်ေနာ့္ထက္ ၆ လေလာက္ ငယ္ပါတယ္။ ဒုတိယကမၻာစစ္ကက်န္ခဲ့တဲ့ လက္ပစ္ဗံုးေဟာင္း တလံုးေၾကာင့္ ငယ္စဥ္ကေလးဘဝကတည္းက ညာဘက္လက္တဖက္ ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရပါတယ္။ သူ႔ဖခင္ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးလွႀကီးက ဒုကၡိတျဖစ္သြားရွာတဲ့သူ႔သားကုိ သိပ္ခ်စ္ေတာ့ သူ႔သားကုိ အလြန္အကြၽံအလုိလုိက္ၿပီး ေက်ာင္းတက္ခ်င္ တက္ မတက္ခ်င္ေန ခြင့္ျပဳထားခဲ့တာေၾကာင့္ ေက်ာင္းေနေနာက္ခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္နဲ႔ တေက်ာင္းတည္း အတူႀကီးၾကတာပါ။
ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးအၿပီး ပန္းခ်ီေဆးေတြ သိပ္ရွားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္ဘႀကီးတေယာက္က စုိက္ပ်ဳိးေရးဌာနအရာရွိေဟာင္းမုိ႔ စစ္အတြင္းက ထိမ္းသိမ္းထားခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီေဆးပစၥည္းအေကာင္းစားေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ပန္းခ်ီသိပ္ဝါသနာပါတဲ့ က်ေနာ္ေရးဆဲြဖုိ႔ အဲဒီပန္းခ်ီပစၥည္းေတြကုိ ေပးပါတယ္။ က်ေနာ္က ေပၚဦးသက္နဲ႔ ေဝမွ်ၿပီး ေရးဆဲြၾကပါတယ္။
က်ေနာ္နဲ႔ ေပၚဦးသက္ဟာ အစုိးရအထက္တန္း ေက်ာင္းသား ပန္းခ်ီဝါသနာရွင္ကေလးေတြဆုိေပမယ့္ ပန္းခ်ီေရးဆဲြတဲ့ႏႈန္းနဲ႔ အဆင့္ကျမင့္တဲ့အတြက္ ဒီတုန္းက မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ အထက္ဗမာျပည္ ပန္းခ်ီကလပ္သင္းႀကီးရဲ႕ အသက္အငယ္ဆံုး အဖဲြ႔ဝင္ကေလးေတြျဖစ္ေနၾကပါၿပီ။ အထက္တန္းေက်ာင္းပညာေရးမွာ ပန္းခ်ီ သင္တန္းရွိေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔ ၂ ေယာက္ရဲ႕ ေလ့လာမႈအဆင့္က ေက်ာင္းသင္ပန္းခ်ီသင္တန္းနဲ႔ မလံုေလာက္ေတာ့ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ မႏၱေလးၿမိဳ႕က အလြန္ေအာင္ျမင္ထင္ရွားတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးဦးဘသက္ဆီမွာ တပည့္ခံသင္ၾကားၾကရပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ႏွစ္ေယာက္စလံုးရဲ႕ အထက္တန္းေက်ာင္း ပန္းခ်ီဆရာႀကီးကေတာ့ ဦးထြန္းၫြန္႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ပန္းခ်ီပညာဝန္ေထာက္ ျဖစ္လာပါတယ္။
ဆရာႀကီးဦးဘသက္ရဲ႕အေၾကာင္းကုိ သီးျခားတင္ျပပါ့မယ္။ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးဘသက္ဟာ သမ႐ုိးက် ပန္းခ်ီဆရာႀကီးဆုိေပမယ့္ ေခတ္အျမင္ေခတ္ အေတြးေတြကုိ အစဥ္တစုိက္ ၾကံဆေနသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးဦးခင္ေမာင္ရဲ႕ အရင္းႏွီးဆံုး မိတ္ေဆြလည္းျဖစ္ ဆရာလည္းျဖစ္ပါတယ္။
က်ေနာ္နဲ႔ ေပၚဦးသက္က ဆရာႀကီးဦးဘသက္ထံမွာသင္ၾကားရင္း အသစ္အဆန္း စမ္းသပ္ဖန္တီးတဲ့ လက္စလက္နကေလးေတြ ျပလာၾကပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဆရာႀကီးဦးဘသက္က က်ေနာ္တုိ႔ ၂ ေယာက္ကုိ ဘဏ္ဦးခင္ေမာင္ထံကုိ အပ္လုိက္ျပန္ပါတယ္။ ဆရာဦးခင္ေမာင္က ေခတ္သစ္ပန္းခ်ီနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဖတ္စရာ ၾကည့္စရာ ေလ့လာစရာစာအုပ္စာတမ္းေတြ အမ်ားႀကီးေပးပါတယ္။ သူဖတ္ထားေလ့လာထားၿပီးသားေတြ အေျမာက္အမ်ားကုိလည္း ရွင္းလင္းသင္ၾကားျပသပါတယ္။
ခင္ေမာင္ရင္ကေတာ့ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသုိလ္က ပိသုကာပညာ ဒီဂရီရယူသင္ၾကားရင္း ပိသုကာပညာရဲ႕ တစိပ္တေဒသျဖစ္တဲ့ပန္းခ်ီကုိ နက္နက္႐ႈိင္း႐ႈိင္း ေလ့လာသေဘာေပါက္လာသူျဖစ္ပါတယ္။ အလြန္ဉာဏ္ေကာင္းၿပီး စာဖတ္အား ေလ့လာအား ေကာင္းသူျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ၃ ေယာက္ထဲမွာ သူအငယ္ဆံုးပါ။ ရန္ကုန္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ ၃ ေယာက္ ၁၉၆ဝ ခုေစာေစာပုိင္းေတြမွာ ဆံုျဖစ္ၾကေတာ့ ကမၻာ့ေခတ္သစ္ပန္းခ်ီရဲ႕ လြတ္လပ္မႈ က်ယ္ျပန္႔မႈကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် အက်ယ္ျပန္႔ဆံုး စမ္းသပ္ခံစားေရးဆဲြျဖစ္ၾကပါေတာ့တယ္။ အသက္ေတြကလည္း ငယ္တုန္း ႏုပ်ဳိၾကတုန္း ခြန္နဲ႔ အားနဲ႔ လုပ္ႏုိင္ကုိင္ႏုိင္ရွိၾကခ်ိန္ေတြမုိ႔ ပန္းခ်ီေရးအားလည္း သိပ္ေကာင္းၾကပါတယ္။ ပန္းခ်ီကားေတြလည္း အမ်ားႀကီး ထြက္ပါတယ္။
ဒီတုန္းက စစ္အစုိးရကလည္းတက္ခါစ အမ်ားျပည္သူ ၾကည့္႐ႈႏုိင္တဲ့ ပန္းခ်ီျပပဲြလုပ္မယ္ဆုိရင္ စိစစ္ေရးက အလြန္ၾကပ္တည္းတဲ့ အခ်ိန္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ပန္းခ်ီကားေတြကုိ သံ႐ံုးနဲ႔ ႏုိင္ငံျခားသားေတြက အမ်ားဆံုး ဝယ္ၾကပါတယ္။ အခ်ိန္တုိျပပဲြကေလးေတြကုိလည္း ႏုိင္ငံျခားသားအိမ္ေတြမွာပဲ ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္း က်င္းပၾကရပါတယ္။ ေပၚဦးသက္က ပံုတူပန္းခ်ီေတြလည္း ဆဲြပါတယ္။ ခင္ေမာင္ရင္ကေတာ့ အလြတ္လပ္ဆံုးနဲ႔ အရဲရင့္ဆံုးစမ္းသပ္ ေရးဆဲြခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေက်ာက္ကုန္သည္ဘဝတဖက္နဲ ့ပန္းခ်ီျပပဲြေတြကုိ ဝင္ဝင္ေရးၿပီး ျပခဲ့တဲ့အခ်ိန္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအခ်ိန္ေတြတုန္းက က်ေနာ္တုိ႔တေတြရဲ႕ အႀကီးမားဆံုး ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ေရးသမွ် ပန္းခ်ီကားေတြကုိ ဓာတ္ပံုရုိက္ မွတ္တမ္းျပဳစုတာတုိ႔၊ ဝယ္ယူစုေဆာင္းသူေတြရဲ႕ စာရင္းမွတ္တမ္း မလုပ္မိတာတုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတုန္းက က်ေနာ္တုိ႔ ၃ ေယာက္ စုမိတဲ့ေနရာကေတာ့ AI လုိ႔ေခၚတဲ့ Architects Incorporated ႐ံုးခန္းမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုပ္ငန္းကုိ ပိသုကာေတြျဖစ္ၾကတဲ့ ဦးတင္ထြန္းတုိ႔၊ ဦးဘုိႀကီးတုိ႔၊ ဦးေအာင္ႀကီးျမင့္တုိ႔က ထူေထာင္ထားတာပါ။ ခင္ေမာင္ရင့္ သူငယ္ခ်င္းေတြပါ။
ဒီတုန္းက က်ေနာ္တုိ႔ပန္းခ်ီေတြဟာ ဦးေအာင္စုိးတုိ႔၊ ဦးနန္းေဝတုိ႔နဲ႔အတူ စိတၱဇပန္းခ်ီေတြ၊ အ႐ူးပန္းခ်ီေတြ၊ အႏုပညာ ဖ်က္ဆီးသူေတြဆုိၿပီး ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တုိက္ခုိက္ေဝဖန္ခံခဲ့ၾကရပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ အဲဒီလုိ အတုိက္အခုိက္ အေဝဖန္ခံရတာကုိပဲ ပန္းနဲ႔အေပါက္ခံရတာလုိ ေပ်ာ္စရာႀကီးျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ဆက္လက္တင္ျပပါ့မယ္၊ က်ေနာ္ ဝင္းေဖပါ။
(၁၁-၂၂-၀၈ (ေသာၾကာေန႔) ဘီဘီစီ ျမန္မာပိုင္းအစီအစဥ္မွ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)

No comments: