-
ႏိုင္ငံေရးက ကိုယ္နဲ႕မဆုိုင္ဘူးလို႔ မေျပာပါနဲ႕၊ ႏိုင္ငံေရးက ကိုယ္အေပၚတိုက္ရိုက္သက္ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္--ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုရင္ ျပည္သူ႕အားနဲ႔လုပ္မယ္ --က်မတို႕ကို ျပည္သူက ယံုၾကည္ရင္ ၊ ေထာက္ခံရင္ ၊ လက္တြဲရင္္ က်မအားရွိပါတယ္ --

Wednesday, July 7, 2010

ေမးခြန္းမ်ား




ခင္ၿငိမ္းသစ္
Tuesday, July 06, 2010




လူတေယာက္ကုိ ေမးခြန္းတခုေမးလုိက္ရင္ အဲဒီေမးခြန္းနဲ႔လုိုက္ဖက္တဲ့ အေျဖကိုရႏိုင္ပါတယ္။ တခါတေလၾကေတာ့ အေျဖဟာ မုသား အေျဖျဖစ္ႏိုင္သလုိ၊ တခါတရံက်ေတာ့ ေမးခြန္းေမးသူမလုိခ်င္တဲ့ (ဒါမွမဟုတ္) မႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ အေျဖတခုျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ သိပ္ကိုျဖစ္ခဲတဲ့ အျဖစ္ကေတာ့ တခုခုကိုေျဖလိုက္ဖုိ႔ သိပ္ခက္ခဲေနတတ္တာပါ။

“မ်ဳိးမ်ဳိးခင္”
တခ်ဳိ႕ေတြေျပာၾကတာက အရိပ္လိုခ်င္ရင္ ေနပူက ေစာင့္တဲ့။ ဒါေပမယ့္ အံ့ၾသဖုိ႔ေကာင္းတာက က်မအ တြက္ေတာ့ ဒီစကားဟာ မမွန္သလိုပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔ လဲဆိုေတာ့ က်မဟာ လူမွန္းသိတတ္စအရြယ္က တည္းက ေနပူထဲမွာ ရပ္ေနခဲ့ရတာပါ။ အခုခ်ိန္ထိပဲ ဆိုပါစို႔။

က်မအေမက ဟုိတုန္းကဆုိရင္ အၿမဲေျပာခဲ့ဖူူးတဲ့ စ ကားတခြန္းရွိတယ္…
“အငယ္မ နင္ စာတတ္ေအာင္သင္ေနာ္၊ အဲဒါမွ ညည္း သက္သက္သာသာေနရမွာ” တဲ့ …
ဒါေၾကာင့္လည္း က်မစာကို အရမ္းႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ ညီအမေတြထဲမွာလဲ က်မက အေကာင္ေသးတယ္ေလ။ က်မကို အေမေမြးေတာ့ အသက္ ၄၀ ေက်ာ္ၿပီတဲ့ အေမေျပာတာကေတာ့ …
“ေသြးဆံုး သားဆံုး” တဲ့။

က်မဘဝက ထင္ထားသလို မေခ်ာေမြ႔ပါဘူး။ က်မ ၈ ႏွစ္သမီးအရြယ္မွာ အေဖ ပိုးထိတယ္။ ညေန ေနဝင္ရီတေရာအခ်ိန္မွာ အေဖက ပဲခင္းထဲကို ဆင္းတယ္။ ပဲခင္းထဲေခြေနတဲ့ ေႁမြကို အေဖက နင္းမိတာကိုး။ က်မတို႔ရြာက တိုက္နယ္ေဆး႐ံုနဲ႔ ေဝးတယ္။ က်မတုိ႔ရြာမွာ လယ္သမားေတြမ်ားေတာ့ ကားတို႔ ဆုိင္ကယ္တို႔ကလည္း မရွိဘူးေလ။ ဒါေၾကာင့္ ေဆး႐ံုကို လွည္းနဲ႔သြားရတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ အဲ့ဒီ အခ်ိန္က ပဲမေပၚေသးဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အေဖတို႔လက္ထဲမွာ ေငြမေပၚေသးဘူး။ ဒီေတာ့ ေဆး႐ံုမွာလုိအပ္သလုိ ေငြမသံုးႏိုင္ဘူး။

ခ်ဳပ္လုိက္ရင္ေတာ့ အေဖ့အသက္ကိုမမွီေတာ့ဘူးေပါ့။ အေဖဆံုးေတာ့ က်မ အမအႀကီးဆံုးက ၂၄ ႏွစ္ရွိၿပီ။ အမက အားေကာင္းေမာင္း သန္။ အိမ္မွာက သားေယာက်ာ္းေလးမေမြးေတာ့ အေဖ့ကို အမႀကီးကပဲ အၿမဲကူညီေနက်။ အေဖဆံုးသြားေတာ့ မိသားစုရပ္တည္ေရး အတြက္ အမႀကီးက အေဖ့ကုိယ္စား လယ္ယာစုိက္ပ်ဳိးပါတယ္။

အေဖက ေျမႀကီးကို သိပ္ခ်စ္တဲ့လူေလ။ တတ္ႏိုင္သမွ် ဓာတ္ေျမၾသဇာမသံုးဘူး။ ေျမဆီလႊာေတြ ပ်က္ဆီးမဲ့ကိစၥကို အရမ္းေရွာင္က်ဥ္ တဲ့လူေလ။ အေဖ့ကို လယ္နားနီးခ်င္းေတြက အၿမဲေမးတယ္…
“ဦးလွ ခင္ဗ်ားလယ္မွာ အသီးထြက္ေဆး မျဖန္းဘူးလား” တဲ့။ အေဖကေတာ့ …
“သဘာ၀ကို လြန္ဆန္တဲ့အရာ ဘယ္ဟာမွ မေကာင္းပါဘူးဗ်ာ၊ က်ဳပ္ကေတာ့ သဘာဝေျမၾသဇာပဲ သံုးတယ္” တဲ့ …
ဒါေၾကာင့္လဲ က်မတို႔လယ္က အထြက္ႏႈန္း သိပ္မေကာင္းလွပါဘူး။

အေဖဆုံးသြားေတာ့ အမႀကီးက လယ္ဆက္လုပ္တယ္။ အေဖ့စုိက္ပ်ဳိးတဲ့ အတုိင္းပဲစုိက္ေတာ့ ထြက္ႏႈန္း ပိုက်လာတယ္။ အမႀကီးက စမ္းသပ္တဲ့အေနနဲ႔ ဓာတ္ေျမဩဇာနဲ႔ စုိက္ၾကည့္ျပန္တယ္။ ဒါေပမဲ့ မသုံးတတ္လုိ႔လား မသိဘူး၊ အဲဒီႏွစ္က စပါးေတြ ေသကုန္တာမ်ား တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ က်မတုိ႔မိသားစု စီးပြားေရး နလန္မထူႏုိင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ရွိတဲ့လယ္ေတြေရာင္းၿပီး အမက ထုိင္းႏုိင္ငံကို အလုပ္လုပ္ဖို႔ ထြက္လာတယ္။

အမက စုိက္ပ်ဳိးေရးကုိပဲ လုပ္လာတာဆုိေတာ့ တျခားဟာေတြ မလုပ္ခ်င္းဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဖုတ္ဖရဘက္က စုိက္ပ်ဳိးေရး ျခံေတြထဲမွာပဲ အလုပ္လုပ္တယ္။ အမက သူ႔ရဲ႕လုပ္ခကို က်မတုိ႔ဆီ တျပားမွမခ်န္ပဲ ပို႔ေပးတယ္။ တေန႔တျခား တက္လာတဲ့ ကုန္ေစ်းႏႈန္းေၾကာင့္ က် မတုိ႔ မေလာက္ငဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒုတိယအမနဲ႔ တတိယအမလည္း အမႀကီးဆီကုိ လုိက္သြားၾကတယ္။

အမသုံးေယာက္ရဲ႕ လစာနဲ႔ က်မတုိ႔ သားအမိႏွစ္ေယာက္ စားေလာက္ပါတယ္။ ေရႊတုိ ေရႊစေလးေတာင္မွ စုျဖစ္ၾကေသးတယ္။ ဒါလဲ သိပ္ေတာ့ မၾကာလွပါဘူး၊ နဂုိကထဲက က်န္းမာေရးမေကာင္းတဲ့ ဒုတိယအမ ေနမေကာင္းျဖစ္တယ္။ စုေဆာင္းထားတာေလးေတြနဲ႔ ကုသ ေပးရတာေပါ့။ အမေရာဂါကလဲ ေဆးၿမီးတုိနဲ႔ကုသလုို႔ မေပ်ာက္ကင္းပါဘူး။ စုေဆာင္းထားတာေလးေတြ ကုန္သြားေပ့မဲ့ အေမ ကေတာ့ သူ႔သမီးမေသလုိ႔ ေက်းဇူးတင္တယ္တဲ့ေလ။

ဒီလုိနဲ႔ က်မတို႔သားအမိပါ ထုိင္းႏုိင္ငံမွာ ေသာင္တင္သြားတယ္။ တတိယအမက စိုက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္းမွာ မလုပ္ခ်င္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အ ထည္ခ်ဳပ္စက္႐ုံေတြမွာ အလုပ္လုိက္ရွာတယ္။ သူ အထည္ခ်ဳပ္ေတြမွာရၿပီးေတာ့ က်မလဲ အထည္ခ်ဳပ္မွာ ၀င္လုပ္ျဖစ္တယ္။ ၁ ႏွစ္ ေလာက္ေတာ့ ၾကာတာေပါ့။

ေနာက္ပိုင္း က်မသိလာရတာက ဒီမွာ ေက်ာင္းေတြရွိတယ္ ဆိုတာပဲ။ က်မက ေက်ာင္းတက္ခ်င္တဲ့အေၾကာင္း အေမ့ကို ေျပာျပတယ္။ အေမက ပထမတုန္းက သေဘာမတူဘူး။ ေက်ာင္းတက္ရင္ အျပင္သြားရေတာ့ မေကာင္းတဲ့သူေတြနဲ႔ ေတြ႔မွာစိုးရိမ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီ မွာက ေက်ာင္းတက္ၿပီး ၁၀ တန္းေအာင္ရင္လဲ တကၠသုိလ္တက္ခြင့္ရတာမွ မဟုတ္တာ။ ဒီေတာ့ အေမက ဘြဲ႔ရမွာမဟုတ္တဲ့အတြက္ ေက်ာင္းတက္မွာကို သေဘာမတူဘူး။ အေမတုိ႔က ေတာသူေတာင္သားေတြဆုိေတာ့ ဘြဲ႔ရမွအထင္ႀကီးတာကုိး။

က်မရဲ႕ အိပ္မက္ေတြထဲမွာ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းႀကီးလဲပါပါတယ္။ အခု အေျခအေနနဲ႔ကေတာ့ က်မ တကၠသုိလ္တက္ဖို႔မလြယ္ဘူးေပါ့။ မထင္မွတ္ပါပဲ ဒီဘက္မွာ ပညာေတာ္သင္ဆုေတြေပးတဲ့ စာေမးပဲြေတြ အေၾကာင္းၾကားရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ က်မ ေက်ာင္းတက္မယ္လုိ႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။

က်မရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကုိ ၾကားရေတာ့ က်မရဲ႕ အမေတြကက်မကို မွတ္ခ်က္ခ်ပါတယ္။ “မိုးေပၚက အပ္တစင္းနဲ႔ ေျမျပင္က အပ္တစင္း ထိဖို႔ ခက္သေလာက္ကုိ ခက္ခဲတာတဲ့ေလ။ အေမက ဘယ္လုိတားတား၊ အမေတြက ဘယ္လုိပဲ မႏွစ္သက္မႏွစ္သက္ က်မကေတာ့ ေက်ာင္းဆက္တက္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္လုိက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စေန၊ တနဂၤေႏြ ၂ ရက္ကုိပဲ က်မအလုပ္ဆင္းပါေတာ့တယ္။ တရက္ကုိ ၈၀ ဘတ္ေလာက္ေတာ့ ရပါတယ္။ တနလၤာေန႔ကေန ေသာၾကာေန႔အထိ ေက်ာင္းကအေဆာင္မွာေနရပါတယ္။ စေန တနဂၤေႏြေတြမွာ ေတာ့ အိမ္ျပန္ၿပီး အထည္ခ်ဳပ္မွာ အလုပ္ဆင္းပါတယ္။”

က်မတုိ႔ ပညာသင္ၾကားရတဲ့ ပုံစံက လြယ္လြယ္ကူကူေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ေက်ာင္းခန္း က်င္းက်င္းေလးထဲမွာ တုိးတုိးေ၀ွ႔ေ၀ွ႔ သင္ၾကား ေနၾကရတာပါ။ တခါတရံ ဆရာ၊ ဆရာမေတြဟာ က်မတုိ႔ နားလည္သြားေအာင္ သင္မေပးၾကပါဘူး။ တခ်ဳိ႕ေတြကေတာ့ နားလည္ ေအာင္သင္ေပးပါတယ္။ ဘာေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ က်မရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ကေတာ့ ေျပာင္းလဲမသြားပါဘူး။ တခါတရံ က်မအိမ္မက္ထဲမွာေတာင္ GED စာေမးပြဲကို အားသြန္ခြန္စိုက္ေျဖေနတယ္။

အေမက က်မကုိခဏခဏေမးတဲ့ ေမးခြန္းရွိပါတယ္။ “နင္ ပညာသင္ဆုရတယ္ပဲ ထားပါေတာ့၊ အဲဒီက ဘဲြ႔ရလာရင္ ဗမာျပည္မွာ ဆရာ မ လုပ္လို႔ ရႏုိင္လားတဲ့။ ဒါမွမဟုတ္ ဘယ္ေနရာမွာ လခေကာင္းေကာင္းရတဲ့ အလုပ္ရမွာလဲ” တဲ့။

အေမသိခ်င္တဲ့ ေမးခြန္းေတြကုိ က်မလဲသိခ်င္ေနပါတယ္။
က်မရဲ႕ ဘ၀က ဘာလဲ၊ က်မ သင္ၾကားဖို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ ပညာကေကာ…

ခင္ၿငိမ္းသစ္



မူပိုင္ခြင့္ © ၂၀၀၈ ေန႕သစ္

No comments: