-
ႏိုင္ငံေရးက ကိုယ္နဲ႕မဆုိုင္ဘူးလို႔ မေျပာပါနဲ႕၊ ႏိုင္ငံေရးက ကိုယ္အေပၚတိုက္ရိုက္သက္ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္--ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုရင္ ျပည္သူ႕အားနဲ႔လုပ္မယ္ --က်မတို႕ကို ျပည္သူက ယံုၾကည္ရင္ ၊ ေထာက္ခံရင္ ၊ လက္တြဲရင္္ က်မအားရွိပါတယ္ --

Wednesday, March 2, 2011

ေႏြ ေသာက္သုံးေရ ဖူလံုေရး အင္အယ္လ္ဒီ ျပင္ဆင္


အမ်ိဳးသား ဒီမုိကေရစီအဖဲြ႕ခ်ဳပ္က လာမဲ့ ေျခာက္ေသြ႕ရာသီမွာ ေဒသတခ်ဳိ႕မွာ ေသာက္သုံးေရ ရွားပါးမႈနဲ႔ ရင္ဆုိင္ရႏုိင္တဲ့ အေျခအေနေတြ ရွိေနတာေၾကာင့္ ေသာက္သုံးေရ ရရွိေရး တတ္ႏုိင္သမ်ွ ကူညီေဆာင္႐ြက္ဖုိ႔ စတင္ လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း သတင္းရရွိပါတယ္။
အခုေလာေလာဆယ္ နာဂစ္မုန္တုိင္းသင့္ ေဒသ တခု ျဖစ္တဲ့ ကြမ္းၿခံကုန္းၿမိဳ႕နယ္ လက္ခုပ္ကုန္း႐ြာမွာ ေသာက္ေရအတြက္ အဝီစိ တြင္းတတြင္း စတင္တူးေဖာ္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း အန္အယ္ဒီ ျပန္ၾကားေရးတာဝန္ခံ ဦးအုန္းႀကိဳင္က အခုလုိ ေျပာျပပါတယ္.

“လူမႈအေထာက္အကူ လုပ္ငန္းတခု ျဖစ္တဲ့ ေသာက္ေရသန္႔ ရရွိေရးအတြက္ ဆက္လက္ ေဆာင္႐ြက္ေနတယ္။ အဲ အခု ကြမ္းျခံကုန္း ၿမိဳ႕နယ္နဲ႔ ေကာ့မႉးၿမိဳ႕နယ္မွာ ေသာက္သံုးေရ အခက္အခဲ ျဖစ္ေနတဲ့ ေဒသေတြမွာ အဝီစီတြင္း တူးေဖာ္ လႉဒါန္းဖို႔ကိစၥေတြေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပန္ၿပီး ေဆာင္႐ြက္ေနၿပီ။ မေန႔ကပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကြမ္းျခံကုန္းၿမိဳ႕နယ္မွာ လက္ခုပ္ကုန္း ေက်း႐ြာမွာ အဝီစိတြင္းတတြင္း တူးဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မေန႔က သက္ဆိုင္ရာ ၿမိဳ႕နယ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီးေတာ့ စၿပီးေတာ့ ေဆာင္႐ြက္လိုက္တယ္။”

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ တပတ္ေလာက္အတြင္းမွာ ေရခ်ိဳရမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမွ်ာ္မွန္းၿပီးေတာ့ စၿပီးေတာ့ တူးမယ္။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မႏွစ္ကတုန္းက အလြန္ ပူျပင္းလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ အဲဒီမွာ အားထားၿပီး ေသာက္သံုးေနရတဲ့ ေရကန္ႀကီး သံုးကန္က ေႏြရာသီမွာ ခမ္းေျခာက္ကုန္တယ္။”

လက္ခုပ္ကုန္း မဟာကုိးဆူတုိက္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းဝင္းအတြင္းမွာ ဆရာေတာ္ရဲ့ ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ အဝီစိတြင္း တူးေဖာ္ေနၿပီး ေသာက္ေရကန္၊ မီးစက္နဲ႔ ေရတင္စက္ေတြပါ အၿပီး တပ္ဆင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လာမဲ့ ရက္သတၱပတ္ေတြအတြင္း ေသာက္သုံးေရ စတင္ ရရွိႏုိင္ေတာ့မွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးအုန္းႀကိဳင္က ေျပာပါတယ္။

ေကာ့မႉးၿမိဳ႕နယ္အတြင္းမွာလည္း မၾကာခင္ ဆက္လက္ၿပီး အဝိစိတြင္း စတင္တူးေဖာ္ႏုိင္ဖုိ႔ ေဒသ ဆုိင္ရာ အန္အယ္ဒီ တာဝန္ရွိသူေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြး ျပင္ဆင္ေနေၾကာင္းလည္း သိရပါတယ္။

ဒီႏွစ္ ေျခာက္ေသြ႕ရာသီမွာလည္း အရင္ႏွစ္ကလုိ ေသာက္သုံးေရ ျပတ္လပ္ႏုိင္တဲ့ အေနအထားေတြ ေတြ႕ရွိေနရတဲ့အတြက္ ျပင္ဆင္မႈ ေတြ စတင္ လုပ္ေဆာင္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္ၾကားေရးတာဝန္ခံ ဦးအုန္းႀကိဳင္က ေျပာပါတယ္။

“မႏွစ္က အေျခအေနထက္ေတာင္ ဆိုးတဲ့ အခက္အခဲေတြ ျဖစ္ဦးမဲ့ အလားအလာေတြ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတြ႕ေနတယ္။ လာၿပီးေတာ့ သတင္းပို႔တာေတြလည္း ရွိတယ္၊ အဲ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဖက္ကလည္း ေရထြက္ ေရရရွိႏိုင္မဲ့ force ေတြကို ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ရွာေဖြတဲ့လုပ္ငန္း ေရစစ္ေဆးတဲ့ လုပ္ငန္းေတြ ဘာေတြ အခုကတည္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္းပဲ စၿပီးေတာ့ လုပ္ေနၿပီ။ တကယ္လို႔ မႏွစ္ကလို ၾကံဳဖို႔ ျဖစ္လာရင္ေတာ့ေပါ့ဗ်ာ၊ ကူညီႏိုင္ေအာင္လည္းပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္းပဲ အခ်ိန္မီ လုပ္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပင္ဆင္ေနတယ္။ အဲဒါ အေထြေထြ အတြင္းေရးမႉးရဲ့ ဆႏၵအရပဲ၊ အေထြေထြ အတြင္းေရးမႉးကလည္း အဲဒီကိစၥေတြကို သူက အလြန္ စိတ္ဝင္တစား အားေပးတယ္။ သူက အဲဒါေတြ လူထုရဲ့ အခက္အခဲေတြကို ကူညီပါတဲ့၊ ဒါ အလြန္ မြန္ျမတ္တဲ့ လုပ္ငန္းပါလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို လမ္းၫႊန္ထားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဲဒါေတြလည္း လုပ္ဖို႔ စီစဥ္ေနပါတယ္ခင္ဗ်။”

ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ ေျခာက္ေသြ႕ရာသီတုန္းကလည္း ဒီေဒသေတြအတြင္း ေသာက္သုံးေရ ျပတ္လပ္သြားတာေၾကာင့္ အမ်ိဳးသား ဒီမုိကေရစီအဖဲြ႕ခ်ဳပ္က အေရးေပၚ ေရေထာက္ပံ့ေရး လုပ္ငန္းေတြ လုပ္ကုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ကြမ္းၿခံကုန္း ၿမိဳ႕နယ္အတြင္း တူးေဖာ္ေနတဲ့ အဝိစီတြင္းအတြက္ က်ပ္သိန္း ၃၀ ေလာက္ ကုန္က်မွာ ျဖစ္ၿပီး၊ ေလာေလာဆယ္ အလႉရွင္ေတြထံက လက္ခံ ရရွိတဲ့ေငြနဲ႔ ေရရရွိေရး လုပ္ငန္းေတြကုိ လုပ္ကုိင္ေနရတာ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။
ေရရရွိေရး လုပ္ငန္းအတြက္ လႉဒါန္းလုိလွ်င္ အန္အယ္ဒီ ဌာနခ်ဳပ္႐ုံးကုိ ျဖစ္ေစ၊ ေဒသဆုိင္ရာ အန္အယ္ဒီ တာဝန္ရွိသူေတြကို ျဖစ္ေစ ဆက္သြယ္ၿပီး လႉဒါန္းႏုိင္ေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။
RFAသတင္းမွ ကူးယူေဖၚၿပပါသည္။

No comments: